Praca nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej łączy się ze sporą odpowiedzialnością. Twoim zadaniem jest opieka i wspieranie rozwoju najcenniejszych istot na tej planecie – naszych dzieci. List motywacyjny to twoja szansa, by wykazać się oddaniem i pasją i trafić do wymarzonej szkoły. Poradniki CVeasy.pl pomogą ci łatwo wybrać najważniejsze informacje i świetnie się zaprezentować. Dzięki bezpłatnym szablonom list będzie robił świetne wrażenie.
Przykładowy list motywacyjny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (sam tekst)
Szanowna Pani,
Posada nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w prywatnej szkole Stokrotka pozwoli mi połączyć doświadczenie nauczycielskie z pasją, jaką jest dla mnie sport dzieci i młodzieży.
Wiem, że dyrekcja Stokrotki jest dumna ze swoich uczniów, którzy należą do regionalnej czołówki sportowej. Uprzednio pracowałam w szkole podstawowej nr 85 w Pile, która cieszy się podobną reputacją w Wielkopolsce. Połączenie doskonałej edukacji i sprawności fizycznej w młodym wieku pozwala dzieciom na błyskawiczny rozwój.
Prowadziłam SKS-y i uczyłam w szkole sportowej przez sześć lat – obecnie 32 dzieci, które miały ze mną zajęcia, trenuje dalej i przygotowuje się do reprezentowania Polski w rozmaitych sportach indywidualnych i grupowych. Moje klasy wypadały na testach rozwojowych o 23% lepiej niż przeciętna dla ich wieku. To ważne informacje, ponieważ świadczą o wszechstronnym rozwoju dzieci. W mojej poprzedniej szkole priorytetem była poprawa możliwości nauki dla uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji domowej, jak również maksymalne wykorzystanie ich potencjału sportowego.
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi z problemami wychowawczymi i trudnościami w uczeniu się. Potrafię połączyć takie wyzwania z prowadzeniem zajęć dla całej klasy.
Ukończyłam pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, dzięki czemu doskonale rozumiem psychologię uczenia się.
Wielu rodziców obawia się, że nacisk na treningi w tak młodym wieku zaszkodzi ogólnemu rozwojowi dziecka. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że sport – który sprawia przyjemność – łączy klasę i pomaga dzieciom w nauce pozytywnej komunikacji oraz dobrego zachowania.
Z przyjemnością omówię możliwości współpracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Z poważaniem
Lilianna T. Marcińska
Poszczególne części listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
Zadania stojące przed nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej są bardzo zróżnicowane. Dlatego czasem trudno jest zdecydować, jaką strukturę powinien mieć list motywacyjny. Które historie będą najważniejsze dla dyrekcji szkoły i jak możesz je przekazać, skoro masz do dyspozycji zaledwie 300–400 słów? Struktura listu motywacyjnego sprawi, że twoja opowieść popłynie swobodnie. Wspomnij w nim o historiach, które chcesz opowiedzieć podczas rozmowy o pracę.
Nie odbiegaj jednak zbytnio od standardowego układu listu motywacyjnego:
- Nagłówek listu motywacyjnego: Nagłówek listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej powinien zawierać wszystkie najważniejsze informacje, ale nie odwracać uwagi od sedna przekazu. Podaj w nim swoje imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu.
- Zwrot grzecznościowy: Nie sil się na oryginalność – najlepszy zwrot to „Szanowny Panie” albo „Szanowna Pani”, w zależności od tego, do kogo piszesz.
- Wstęp do listu motywacyjnego: Pierwsze zdanie, które ma zainteresować odbiorcę.
- Środkowe akapity (zasadnicza treść listu): Tutaj pokazujesz swoje kwalifikacje i to, dlaczego pasujesz do szkoły.
- Akapit kończący list motywacyjny (podsumowanie i wezwanie do działania): Zakończ list, wyrażając chęć osobistej rozmowy.
Wszystkie części listu powinny logicznie się ze sobą łączyć, a całość niech zmieści się na jednej stronie A4. Chodzi o to, żeby przedstawić najciekawsze i najważniejsze informacje.
Oto kilka innych przykładowych listów motywacyjnych z branży:
Szukasz dokładnych informacji o każdej części listu motywacyjnego? Z pomocą przyjdzie ci nasz ogólny poradnik pisania listów motywacyjnych. Jeśli jednak na start wystarczy ci pigułka wiedzy specjalnie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, po prostu czytaj dalej!
Wstęp do listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
Wstęp musi zainteresować odbiorcę i pokazać, że sprawdzisz się na stanowisku, więc wybierz wyjątkową informację. Czy masz doświadczenie pracy z dziećmi, które spotkasz w nowej szkole? Doskonale znasz podstawę programową? Ile masz lat doświadczenia w edukacji wczesnoszkolnej? Te pytania mogą wydawać się bardzo proste, ale zanim przejdziesz do najlepszego, musisz „odhaczyć” podstawowe informacje takie jak np. posiadanie uprawnień nauczycielskich.
Jest pewien trick, który sprawi, że dyrektor szkoły uzna cię za idealnego kandydata. Opowiedz, dlaczego uważasz, że świetnie pasujesz do tej konkretnej szkoły. Gdy zasygnalizujesz to już w pierwszym akapicie, twój list motywacyjny będzie bardziej spersonalizowany. Wiele tego typu listów jest pełnych banałów i pisanych od sztancy – postaraj się, by twój naprawdę się wyróżniał.
Szanowna Pani,
Posada nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w prywatnej szkole Stokrotka pozwoli mi połączyć doświadczenie nauczycielskie z pasją, jaką jest dla mnie sport dzieci i młodzieży.
Szanowna Pani Górecka,
obecnie jestem zainteresowana zatrudnieniem w szkole.
Pierwszy przykład natychmiast przekazuje najważniejsze informacje o kwalifikacjach i entuzjazmie kandydatki – drugi mógłby zostać napisany przez każdego i nie zachęca do dalszej lektury.
Główna treść listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
CV nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej nie będą szczególnie różnić się od siebie. Każdy z nich stosuje tę samą podstawę programową i kończył podobne studia, by zdobyć uprawnienia. Naprawdę liczy się jednak to, w jaki sposób przekazują wiedzę i zachęcają swoich uczniów do rozwoju. A o tym można opowiedzieć jedynie w liście motywacyjnym.
Pierwszy akapit listu motywacyjnego – pokaż, że świetnie się sprawdzisz
Zasadnicza treść listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej powinna pokazywać wyniki osiągane przez dzieci przy twoim wsparciu (możesz tu zmieścić jedną czy dwie anegdoty – bez danych pozwalających zidentyfikować ucznia) oraz metody nauczania, jakie w twoim doświadczeniu najlepiej się sprawdzają. Tam, gdzie to możliwe, opisz konkretnie uzyskane wyniki i dodaj kontekst. Oczywiście nie każdy uczeń z każdej szkoły będzie startował w olimpiadach – chodzi o to, żeby pokazać, że pomogłeś dzieciom się rozwijać, niezależnie od poziomu, z jakiego startowały.
Każdy nauczyciel jest inny i może stosować inną metodologię wobec uczniów w niższych klasach. To twoja osobowość będzie kluczem do sukcesu. Zastanów się więc, jakim jesteś nauczycielem – w którą stronę idziesz, jak wspierasz dzieci i co jest dla ciebie najważniejsze poza nauką.
Oto, jak to zrobić:
- Opowiedz o swoim wykształceniu – oczywiście musisz mieć uprawnienia pedagogiczne, ale możesz wspomnieć tu o najważniejszych dodatkowych kursach czy studiach podyplomowych.
- Podkreśl cechy charakteru, dzięki którym świetnie się sprawdzasz w pracy z dziećmi. Tu sprawdzą się przykłady wzięte z życia.
- Znajomość najnowszych trendów technologicznych – świat się zmienia, także w szkole. Poza dziennikiem elektronicznym będziesz mieć do czynienia z różnymi gadżetami u dzieci. Opowiedz, jaki masz na to pomysł.
- Umiejętność dostosowania pracy do indywidualnych potrzeb uczniów – czy mówi ci coś pojęcie „fidget toys”? A może wiesz, jak wspierać dzieci z dysleksją? Pochwal się tym w liście!
Drugi akapit listu motywacyjnego – dlaczego pasujesz do organizacji?
W kolejnym akapicie listu motywacyjnego nauczyciela pierwszych klas podstawówki zastanów się, jaka jest specyfika szkoły, do której chcesz się dostać. Użyj przykładów z podobnych placówek. Nie chcesz bowiem, żeby dyrektor pomyślał: „ten kandydat nigdy nie pracował w takim miejscu”. Postaraj się pokazać, że wiesz, na co się piszesz.
Spójrzmy na ogłoszenie sieci szkół Maple Bear. Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, który chce współpracować z tą kanadyjską siecią placówek, powinien:
- świetnie znać angielski, ale także
- interesować się innowacyjnym nauczaniem.
Do jego zadań będzie należało m.in. przygotowywanie materiałów do lekcji zgodnych z program sieci.
Odnieś się bezpośrednio w swoim liście do tych wymagań, a pokażesz, że jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu.
Wiem, że dyrekcja Stokrotki jest dumna ze swoich uczniów, którzy należą do regionalnej czołówki sportowej. Uprzednio pracowałam w szkole podstawowej nr 85 w Pile, która cieszy się podobną reputacją w Wielkopolsce. Połączenie doskonałej edukacji i sprawności fizycznej w młodym wieku pozwala dzieciom na błyskawiczny rozwój.
Prowadziłam SKS-y i uczyłam w szkole sportowej przez sześć lat – obecnie 32 dzieci, które miały ze mną zajęcia, trenuje dalej i przygotowuje się do reprezentowania Polski w rozmaitych sportach indywidualnych i grupowych. Moje klasy wypadały na testach rozwojowych o 23% lepiej niż przeciętna dla ich wieku. To ważne informacje, ponieważ świadczą o wszechstronnym rozwoju dzieci. W mojej poprzedniej szkole priorytetem była poprawa możliwości nauki dla uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji domowej, jak również maksymalne wykorzystanie ich potencjału sportowego.
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi z problemami wychowawczymi i trudnościami w uczeniu się. Potrafię połączyć takie wyzwania z prowadzeniem zajęć dla całej klasy.
Ukończyłam pedagogikę przedszkolną i wczesnoszkolną, dzięki czemu doskonale rozumiem psychologię uczenia się.
Wielu rodziców obawia się, że nacisk na treningi w tak młodym wieku zaszkodzi ogólnemu rozwojowi dziecka. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że sport – który sprawia przyjemność – łączy klasę i pomaga dzieciom w nauce pozytywnej komunikacji oraz dobrego zachowania.
Wezwanie do działania i podsumowanie
Zakończ swój list motywacyjny zapewnieniem, że zależy ci na tym, by wspierać swoich uczniów. Możesz zaproponować wizytę w szkole, by więcej się o niej dowiedzieć. Ostatni akapit powinien kończyć się wezwaniem do działania. Chcesz dostać tę pracę, więc nie bój się powiedzieć, że z przyjemnością dowiesz się o niej więcej podczas rozmowy. Pamiętasz, że list motywacyjny nie zawiera wszystkich informacji o tobie, a jedynie te najważniejsze? Resztę przekażesz właśnie podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Oto przykład zakończenia listu motywacyjnego nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej:
Z przyjemnością omówię możliwości współpracy podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Z poważaniem
Lilianna T. Marcińska
Jak napisać list motywacyjny nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej bez doświadczenia
Jeśli właśnie kończysz studia pedagogiczne i rozglądasz się za pierwszą pracą w szkole, możesz zastanawiać się, jak to zrobić bez doświadczenia. Na szczęście z całą pewnością masz wiele umiejętności i doświadczeń, które przekonają do ciebie dyrektora odpowiedniej podstawówki.
Pamiętaj, aby:
- Napisać o swoich uprawnieniach pedagogicznych. To może wydawać się oczywiste, ale bez takiej informacji twoja aplikacja nie będzie rozpatrywana.
- Opowiedzieć o umiejętnościach pracy z dziećmi. Z pewnością możesz się pochwalić zaliczonymi praktykami, ale może masz dodatkowe doświadczenia w tym zakresie? Tak czy inaczej, opowiedz o swoich doświadczeniach i tym, czego się nauczyłeś.
- Podkreślić gotowość do rozwoju. Jako osoba świeżo po studiach jesteś na bieżąco z nowymi metodami nauczania i z pewnością chcesz dać uczniom bardzo wiele. Wykorzystaj to na swoją korzyść.
Najważniejsze wnioski
- Opowiedz, jakie efekty osiągnąłeś z uczniami.
- Pokaż, jak dbałeś i rozwój zarówno najlepszych, jak i najsłabszych uczniów.
- Nie ukrywaj swojej osobowości – przy pracy z dziećmi jest bardzo ważna.
- Omów wyniki swojej pracy – jak wpłynęła na umiejętności dzieci?
Zerknij na nasz przykładowy list motywacyjny (możesz go dopasować do swoich potrzeb) i stwórz atrakcyjny tekst przy pomocy bezpłatnych szablonów CVeasy.pl.