Najlepszy format listu motywacyjnego dla nauczyciela języka angielskiego
Z pewnością nie zaskoczą Cię nazwy sekcji listu motywacyjnego – brzmią one dokładnie tak jak części eseju! Oto co powinno się w nim znaleźć:
- Nagłówek;
- Zwrot grzecznościowy;
- Wstęp do listu motywacyjnego;
- Środkowe akapity (zasadnicza treść listu);
- Akapit kończący list motywacyjny (podsumowanie/ wezwanie do akcji);
- Zwrot końcowy.
Nagłówek listu motywacyjnego
Nagłówek listu motywacyjnego powinien przyciągnąć uwagę menedżera do spraw zatrudnienia i zawierać Twoje imię i nazwisko oraz dane kontaktowe. Nie zapomnij podać numeru telefonu i adresu e-mail wraz z wszelkimi odnośnikami do mediów społecznościowych.
Zwrot grzecznościowy w liście motywacyjnym
Za pomocą zwrotu grzecznościowego nawiązujesz kontakt z odbiorcą Twojego listu motywacyjnego. Ważne jest zatem, abyś sprawdził, do kogo go zaadresować. Jeśli aplikujesz do konkretnej szkoły (językowej), adresatem z reguły będzie dyrekcja, a zwrot grzecznościowi będzie brzmiał „Szanowny Panie” albo „Szanowna Pani”. Jeśli aplikujesz do większych firm zajmujących się nauczaniem języka, adresatem możesz uczynić zespół rekrutacyjny. Zwrot grzecznościowy w takim przypadku to „Szanowni Państwo”.
Celem zwrotu grzecznościowego w liście motywacyjnym jest nawiązanie kontaktu i wykazanie się uprzejmością.
Wstęp do listu motywacyjnego
Wstęp do listu motywacyjnego może się okazać najważniejszym zdaniem na całej stronie. Wielu menedżerów decyduje o tym, czy kontynuować czytanie, w ciągu kilku sekund, co oznacza, że Twój wstęp musi być przekonujący od samego początku.
Na szczęście można do tego podejść na różne sposoby. Dla nauczycieli z pewnym doświadczeniem anegdota o sukcesie w klasie jest często najlepszym wprowadzeniem. Możesz również rozpocząć list od statystyki lub opisania swoich celów zawodowych i motywacji.
Celem wstępu listu motywacyjnego jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy anegdotą, statystyką lub intrygującym stwierdzeniem, które zachęci go do przeczytania całego listu motywacyjnego.
Szanowna Pani,
od 25 lat uczę języka angielskiego dzieci i młodzież z całego świata w wieku od 10 do 16 lat. Po powrocie do Poznania szukam pracy w szkole językowej, która pozwoli mi kontynuować moją pasję. Niezależnie od tego, czy uczeń przygotowuje się do konkretnego egzaminu, czy jest na kursie w celu nauczenia się języka i zdobycia wiedzy o kulturze, znanych jest mi szereg metod nauczania i potrafię wybrać odpowiednią do potrzeb każdej klasy czy grupy.
Środkowe akapity (zasadnicza treść listu)
W części głównej listu motywacyjnego (w środkowych akapitach) masz najwięcej miejsca na omówienie swoich osiągnięć, kompetencji oraz powodów, dla których uważasz, że jesteś idealnym kandydatem na dane stanowisko. Uważając, by nie wyjść na osobę arogancką, powinieneś podkreślić swoje mocne strony i opisać osiągnięcia zawodowe, tak aby dyrektor lub osoba zatrudniająca mogła sobie wyobrazić, jak wygląda Twoja praca z uczniami.
Jeśli ubiegasz się o nauczanie angielskiego za granicą, powinieneś napisać o tym, co Cię kwalifikuje do pracy w konkretnym kraju, na przykład znajomość lokalnego języka i kultury oraz wcześniejszy (dłuższy) pobyt w danym regionie.
Jak długi powinien być list motywacyjny?
Za ogólną zasadę przyjmuje się, że list motywacyjny powinien zawierać od 300 do 500 słów. Należy pisać zwięźle. Priorytetowo traktuj przykłady, anegdoty i szczegóły, które są bezpośrednio związane ze środowiskiem nauczania, z jakim spotkasz się na danym stanowisku.
Cel, jaki ma spełniać treść Twojego listu motywacyjnego: Daj rekruterowi posmak swoich umiejętności i wgląd w swoją osobowość, pokaż mu, dlaczego jesteś odpowiednim kandydatem na to konkretne stanowisko.
Ponad połowę mojej kariery uczyłam języka angielskiego uczniów w szkołach międzynarodowych, znam zatem dynamikę nauczania o globalnym charakterze. Motywacja uczniów jest bardzo silna, a moim zadaniem jest dostarczenie
im wiedzy na odpowiednim poziomie. Stworzony przeze mnie internetowy
kurs czytania ze zrozumieniem dla uczniów średnio zaawansowanych i zaawansowanych został wprowadzony przez ponad sto szkół językowych na świecie. Mam nadzieję, że i w Państwa szkole będę mogła wykorzystać moje umiejętności i talent.
Uczyłam w klasach o różnej liczebności: od 10 do 35 osób, ale zdecydowanie preferuję mniejsze klasy – od 8 do 12 osób, które są Państwa standardem. Zawsze staram się zaoferować każdemu uczniowi tyle indywidualnej uwagi, ile jej potrzebuje. Jestem wielkim zwolennikiem nauczania zgodnie z potrzebami rozwojowymi konkretnego ucznia. Wysokie oceny z testów w ramach kształcenia zawodowego (nigdy poniżej 80%) świadczą o jakości mojej pracy i silnej motywacji.
Jak zakończyć list motywacyjny nauczyciela języka angielskiego (podsumowanie i podpis)
Kiedy najtrudniejsza część jest już za Tobą, powinieneś zakończyć list motywacyjny pozytywnym akcentem i zachęcić tym menedżera do spraw zatrudnienia do skontaktowania się z Tobą w celu uzyskania dodatkowych informacji. Zrób to poprzez wyrażanie entuzjazmu odnośnie do stanowiska i zaproszenie rekrutera do kontaktu – nie twierdząc przy tym, że Ci się to automatycznie należy. Możesz tutaj nawet zostawić swój adres e-mail i numer telefonu, jeśli tylko pozwoli na to miejsce.
Następnie zakończ list motywacyjny, pisząc “Z poważaniem”, i podpisz się pełnym imieniem i nazwiskiem.
Cel zamknięcia Twojego listu motywacyjnego, to sformułowane w pozytywnym tonie zachęcenie menedżera do spraw zatrudnienia do działania: umówienia się na rozmowę kwalifikacyjną.
Z przyjemnością podzielę się moimi profesjonalnymi rekomendacjami i przeprowadzę próbną lekcję, aby pokazać, w jaki sposób prowadzę zajęcia i zajmuję się uczniami.
Z poważaniem Laura Preston