Jak napisać CV sprzątaczki
Aby znaleźć pracę jako sprzątaczka, musisz zacząć od świetnego CV. Ten poradnik wraz z naszym narzędziem do tworzenia CV i sprawdzonymi szablonami pozwoli Ci:
- podkreślić Twoje cechy osobiste, np. wytrzymałość, które sprawiają, że doskonale nadajesz się na to stanowisko;
- stworzyć czyste i proste CV, które wyróżni się w oczach menedżera hotelu;
- przekazać, że jesteś pracownikiem godnym zaufania i potrafisz pracować w zespole;
- stworzyć CV, które spełni wymagania współczesnych hoteli i biur.
Przykład Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych w CV: Sprzątnij ze swojej drogi konkurencję
Cała Twoja praca sprzątaczki polega na odpowiedniej prezentacji. Ważne jest, aby Twoje CV również pokazywało, że jesteś osobą profesjonalną i zorganizowaną – poczynając od podsumowania umiejętności i celów zawodowych. Podsumowanie służy menedżerowi hotelu szukającemu odpowiedniego kandydata za wprowadzenie. Jest to świetne miejsce, aby pokazać pracodawcy, że jesteś wszechstronnym kandydatem, który ma zacięcie i pozytywne nastawienie do pracy.
W podsumowaniu powinieneś opisać swoje największe atrybuty. Następnie dodaj kilka zdań, które podsumują Twoje doświadczenie w poprzednich miejscach zatrudnienia oraz cechy i umiejętności przydatne w pracy osoby sprzątającej. Być może w poprzedniej pracy zostałeś doceniony za przywództwo lub efektywność. Może masz doświadczenie w zamawianiu materiałów lub też w innych dziedzinach. To idealne miejsce, aby zademonstrować swoją wartość potencjalnemu pracodawcy.
Przykład podsumowania umiejętności i celów zawodowych
Przykład Historii zatrudnienia sprzątaczki w CV: Zakasaj rękawy
Najlepiej opisać doświadczenie zawodowe w odwrotnym porządku chronologicznym: od stanowisk najnowszych do najstarszych; pamiętaj, że warto podać co najmniej trzy odpowiednie przykłady. Jeśli jeszcze nie pracowałeś jako osoba sprzątająca, to pokrewne zajęcia mogą również zademonstrować Twoje zaangażowanie i fizyczną wytrzymałość, które są niezbędne w tej pracy. Pamiętaj, że powinieneś nie tylko wymienić swoje poprzednie miejsca zatrudnienia, ale także – w miarę możliwości – podać szczegóły i nakreślić kontekst. Do tego właśnie służy krótka lista w formie punktów zawierających zakres obowiązków w poprzednim miejscu pracy. Pamiętaj o użyciu czasowników związanych z konkretnymi czynnościami typowymi dla pracy na stanowisku sprzątaczki lub mu pokrewnym.
Sprzątaczka w Posprzątamy za Ciebie , Poznań
Listopad 2012 — Wrzesień 2019
- Zapewnianie zarówno podstawowych usług sprzątania, jak i głębokiego czyszczenia;
- Praca na bezpośrednie polecenie klienta i – w razie potrzeby – branie na siebie dodatkowych obowiązków;
- Utrzymywanie wewnętrznego i zewnętrznego środowiska pracy w stanie nieskazitelnym;
- Czyszczenie i odkażanie narzędzi czyszczących przed ich ponownym użyciem;
- 100% satysfakcji klienta przez pięć lat z rzędu.
Godpodyni w Willa Nadzieja , Poznań
- Usługi porządkowe na najwyższym poziomie;
- Sprzątanie rozlanych płynów i nieporządku;
- Czyszczenie podłóg i innych powierzchni;
- Usuwanie śmieci i wymiana worków na nowe;
- Odkurzanie i polerowanie podłogi;
- Dobra współpraca z innymi profesjonalistami;
- Ostrożne obchodzenie się z niebezpiecznymi materiałami
Przykład sekcji Wykształcenie: Na wysoki połysk
Sprzątanie domu to świetna praca dla osób bez wykształcenia wyższego lub formalnego, ponieważ większość pracy odbywa się w ciągu dnia i w zamkniętych pomieszczeniach. Dodatkowo osoby sprzątające mogą zwiększyć swoje zarobki dzięki napiwkom od klientów, które rosną odpowiednio do klasy hotelu. Chociaż oficjalne wykształcenie nie jest wymagane, większość hoteli preferuje osoby z ukończoną szkołą średnią. Wymieniając szkołę, do której uczęszczałeś, podaj konkretne daty, nazwę szkoły i jej adres. Większość pracowników nabywa umiejętności przede wszystkim podczas szkolenia w miejscu pracy prowadzone przez doświadczoną osobę. Ponieważ sekcja ta nie jest najważniejszą częścią CV osoby sprzątającej, najlepiej jest ją skrócić, chyba że masz unikalne kwalifikacje związane z tą pracą.
II Liceum Ogólnokształcące im. Generałowej Zamoyskiej i Heleny Modrzejewskiej , Poznań
Wrzesień 2001 — Czerwiec 2005
Przykład sekcji Umiejętności w CV: Osobiste akcenty
Jeśli kiedykolwiek ścieliłeś łóżko lub sprzątałeś salon, to z pewnością masz już pewne umiejętności potrzebne do tego, aby zostać skuteczną osobą sprzątającą. W rzeczywistości, możesz nie mieć żadnego doświadczenia w sprzątaniu, jednak dysponując właściwą mieszanką twardych i miękkich umiejętności, będziesz w stanie zaliczyć szkolenie i bez problemu znaleźć pracę w krótkim czasie. W CV powinieneś podkreślić zarówno miękkie, jak i twarde umiejętności, aby przedstawić pracodawcom pełny obraz swojej osoby i stylu pracy.
Umiejętności twarde
Umiejętności twarde to takie, które wymagają przedmiotów, narzędzi, konkretnej wiedzy lub specjalnych materiałów. Na co dzień będziesz potrzebował sporej liczby umiejętności twardych do sprzątania pomieszczeń i innych przestrzeni. Pomyśl o kategoriach czynności, które wykonujesz, i rodzajach narzędzi, którymi potrafisz się posługiwać. Następnie wymień umiejętności twarde, które posiadasz. Później możesz usunąć z CV wszystkie te, które są zbyt niszowe, chyba że uznasz, że są one dodatkowym atutem i wyróżniają Cię spośród kandydatów.
Umiejętności miękkie
W przypadku osób sprzątających umiejętności miękkie są niemal równie ważne jak twarde: musisz przecież umieć pracować w zespole, dysponować umiejętnościami organizacyjnymi oraz doskonale zarządzać czasem. Na co dzień spotykasz się też z klientami, musisz zatem dysponować umiejętnościami obsługi klienta i natychmiastowego rozwiązywania problemów. Osoba sprzątająca dysponująca jedynie twardymi umiejętnościami nie utrzyma się na dłużej w pracy w żadnym hotelu.