Jeśli aplikujesz na stanowisko kierownicze, z pewnością wiesz już niejedno o marketingu. Nie musimy więc ci tłumaczyć, że list motywacyjny to potężne narzędzie, które może przekonać klienta – czyli nowego pracodawcę – do sięgnięcia po najlepszy jakościowo produkt, jakim jesteś… ty. Wykorzystaj dobrze sprawdzoną formułę CVeasy.pl, aby pokazać swoje umiejętności przywódcze i głęboką wiedzę o marketingu.
Przykładowy list motywacyjny kierownika ds. marketingu (sam tekst)
Tarnów, 12 czerwca 2023
Szanowny Panie,
Firma Chewy potrzebuje jako kierownika marketingu osoby, która ma doświadczenie w dostarczaniu nowych treści, które zainteresują odbiorców. Która zajmie się marketingiem wirusowym i napisze posty trafiające na pierwsze miejsce w wyszukiwarce i pozwolą właścicielom zwierząt spełnić swoje marzenie o bajecznym życiu dla swoich pupili. Oto jestem.
Po przeprowadzeniu ankiety wśród ponad 8000 właścicieli zwierząt domowych na swoim poprzednim stanowisku doszłam do wniosku, że prawdziwe potrzeby zwierząt mogą bardzo odbiegać od wyobrażeń właścicieli na ten temat: nie ma znaczenia, czy mowa tu o tarantuli, czy o żółwiu. Moją pasją jest badanie tego, jak zwierzęta wpływają na samopoczucie ludzi – wspólnie z 52 000 subskrybentami mojego bloga zastanawiam się nad tym w cotygodniowych wpisach. Zrozumienie klientów (zarówno zwierząt, jak i ludzi) jest kluczem mojego sukcesu marketingowego.
5 lat pracy w poprzedniej firmie było satysfakcjonujące, jednak obecnie przeprowadzam się do Tarnowa i dlatego szukam nowego pracodawcy. W związku z tym mam nadzieję, że moja spontaniczna aplikacja Państwa zainteresuje. Oto lista moich osiągnięć:
- Zwiększenie ruchu na podstronach dotyczących zabawek i zabiegów pielęgnacyjnych o 320% i współczynnika konwersji z 9% do 16%.
- Ponad 80 artykułów, zmiana miejsca w wynikach wyszukiwarki Google’a z 7 na 2 pozycję.
- Opracowywanie strategii marketingowych i planów promocji dla wszystkich kategorii produktów.
- Mój wielokrotnie nagradzany blog „opieka nad domowymi pupilami” generuje znaczny ruch dla mojego pracodawcy.
Analityczne podejmowanie decyzji i skrupulatne badania są kluczem do sukcesu w branży, w której emocje mogą osłabić właściwy osąd. Chociaż całą swoją karierę zajmowałam się opieką nad zwierzętami, sama ich nie posiadam, co pozwala mi zachować obiektywizm niezbędny w podejmowaniu słusznych decyzji marketingowych. Przyznam jednak, że mam słabość do królików.
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się o mnie więcej, z chęcią opowiem w bezpośredniej rozmowie o tym, jak zainspiruję Państwa i klientów i zadbam o uszczęśliwienie ich zwierzaków.
Z poważaniem
Hanna Kucharska
H2 Poszczególne części listu motywacyjnego kierownika ds. marketingu
Ludzie lubią trzymać się utartych konwencji, a jednocześnie potrzebują odrobiny oryginalności. Wykażesz się niepowtarzalną treścią, ale twój list motywacyjny na stanowisko kierownika ds. marketingu powinien zawierać standardowe elementy. Oto one:
- Nagłówek listu motywacyjnego – atrakcyjna wizualnie sekcja na górze strony, która zawiera twoje imię i nazwisko, zawód, i dane kontaktowe: numer telefonu i adres e-mail. Nagłówek pomoże ci się wyróżnić, a do tego rekruter będzie mógł łatwo się z tobą skontaktować.
- Zwrot grzecznościowy – „Szanowny Panie” albo „Szanowna Pani”. Jeśli nie znasz nazwiska osoby, do której należy się zwrócić, postaraj się je poznać, bo adresowanie listu do odpowiedniej osoby świadczy o szacunku dla firmy i dbałości o szczegóły. Jeżeli firma, do której aplikujesz, ma nieco luźniejszą kulturę organizacyjną, dostosuj się do niej.
- Wstęp do listu motywacyjnego – tutaj musisz „się sprzedać”, czyli zainteresować sobą hiring managera. Możesz o nim myśleć jako o haczyku, na który łapie się ryba.
- Środkowe akapity (zasadnicza treść listu) – zaprezentuj w nich swoje doświadczenie zawodowe, kompetencje i mocne strony.
- Akapit kończący list motywacyjny (podsumowanie i podpis) – uprzejme zakończenie listu, w którym zapewnisz o chęci odbycia rozmowy kwalifikacyjnej.
Jako marketingowiec z krwi i kości z pewnością wiesz, że krótki przekaz trafia lepiej niż lanie wody – zastosuj się do tej zasady i dopilnuj, by twój list nie przekraczał 1 strony A4.
Szukasz dodatkowej inspiracji? Mamy dla ciebie listy motywacyjne na podobne stanowiska:
- List motywacyjny przedstawiciela handlowego
- List motywacyjny kierownika biura
- List motywacyjny specjalisty ds. sprzedaży
Opisujemy w szczegółach, jak napisać list motywacyjny w naszym obszernym i szczegółowym przewodniku pisania listów motywacyjnych – skorzystaj z niego, jeśli potrzebujesz przypominajki. W przeciwnym razie skupmy się na tym, co pisać w liście motywacyjnym kierownika ds. marketingu.
Wstęp do listu motywacyjnego kierownika ds. marketingu
Pierwszy akapit ma jedno najważniejsze zadanie – zaciekawić hiring managera i pokazać, że możesz być doskonałym kandydatem na kierownika ds. marketingu.
Przedstaw swoją największą zaletę: może dające do myślenia osiągnięcie albo wieloletnie doświadczenie marketingowe w niszowej branży? Postaw na to, co naprawdę zadziwi rekrutera.
Szanowna Pani,
po trzech latach kierowania działem marketingu w branży chirurgii plastycznej spontaniczna rozpoznawalność marki kliniki Kayros wzrosła o 30%. Teraz jestem gotowa na nowe wyzwania w Państwa firmie
Szanowna Pani Kowalska,
Jestem zainteresowana pracą w Państwa biurze w charakterze kierownika ds. marketingu.
Zarzuć „haczyk” na hiring managera – w dalszej części listu przedstawisz dokładniej swoje mocne marketingowe strony. I tak w naszym przykładzie widzimy od pierwszych słów, że kandydatka ma świetne wyniki w konkretnej branży. Jeśli szuka pracy w branży beauty, rekruter już zapisuje przy jej nazwisku ogromnego plusa.
Główna treść listu motywacyjnego kierownika ds. marketingu
Kolejne akapity listu motywacyjnego managera ds. marketingu mają bardziej szczegółowo przedstawić twoją kandydaturę. Dzięki temu rekruter zrozumie, że jesteś odpowiednią osobą na stanowisko kierownika ds. marketingu. Tekst powinien:
- Pokazywać twoje kompetencje i silne strony
- Podkreślać, że charakterem pasujesz do kultury organizacyjnej firmy
- Zachęcać do nawiązania kontaktu
Pierwszy akapit listu motywacyjnego – pokaż, że świetnie się sprawdzisz
Ufff, pierwsze kluczowe zdanie już za nami (doszlifowanie go może zająć sporo czasu. Nie przejmuj się tym, bo to ono zadecyduje o przyszłości twojego listu). Teraz nadszedł czas na rzeczowe przedstawienie swoich mocnych stron. Przeczytaj dokładnie ogłoszenie o pracę i zastanów się, które ze swoich kompetencji warto podkreślić najmocniej, a o których opowiesz dopiero podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
- Możesz wspomnieć o swoim wykształceniu – zwłaszcza jeśli masz za sobą studia z z marketingu albo – nawet lepiej! – studiowałeś kierunek powiązany z branżą pracodawcy. Który bank nie chciałby świetnego marketingowca, który jednocześnie rozumie techniczne szczegóły ofert?
- Kompetencje, kompetencje, kompetencje: jesteś praktykiem SEO? Masz świetne portfolio realizacji z czasów freelancingu? Media społecznościowe nie mają przed tobą żadnych tajemnic? Opowiedz o tym pracodawcy.
- Certyfikaty i szkolenia: dyplomy i zaświadczenia z renomowanych akademii ukażą cię w korzystnym świetle.
- Kompetencje interpersonalne: stanowisko kierownicze wymaga zarządzania ludźmi, a także utrzymywania z nimi świetnych relacji. Opowiedz o swojej filozofii pracy z ludźmi i największych osiągnięciach twojego obecnego zespołu.
Drugi akapit listu motywacyjnego – dlaczego pasujesz do organizacji?
Jeśli w poprzednim akapicie trzymałeś się naszych zasad i rzetelnie opisałeś swoje najistotniejsze kompetencje, hiring manager ma wyobrażenie o twojej osobie. Teraz kolej na coś innego, bez czego trudno będzie zdobyć pracę: odnieś się do kultury organizacyjnej firmy. Innymi słowy: już pokazałeś, że jesteś prawdziwą gwiazdą marketingu. Pokaż, jak zabłyśniesz u wymarzonego pracodawcy.
Spójrzmy przykładowo na ogłoszenie firmy Twoja Księgowa – to biuro rachunkowe stawia na współpracę z jednoosobowymi firmami, jak również dużymi przedsiębiorstwami. Oferuje ponadto kompleksową obsługę w innych kwestiach, np. obsługę wirtualnego biura. Co ci to mówi o tym miejscu pracy? Poza świetnymi umiejętnościami pisania do social mediów czy planowania kalendarza treści zapewne przydadzą ci się tam:
- szeroka perspektywa
- elastyczność
- gotowość do nauki nowych rzeczy
Pochwal się tymi cechami!
Po przeprowadzeniu ankiety wśród ponad 8000 właścicieli zwierząt domowych na swoim poprzednim stanowisku doszłam do wniosku, że prawdziwe potrzeby zwierząt mogą bardzo odbiegać od wyobrażeń właścicieli na ten temat: nie ma znaczenia, czy mowa tu o tarantuli, czy o żółwiu. Moją pasją jest badanie tego, jak zwierzęta wpływają na samopoczucie ludzi – wspólnie z 52 000 subskrybentami mojego bloga zastanawiam się nad tym w cotygodniowych wpisach. Zrozumienie klientów (zarówno zwierząt, jak i ludzi) jest kluczem mojego sukcesu marketingowego.
5 lat pracy w poprzedniej firmie było satysfakcjonujące, jednak obecnie przeprowadzam się do Tarnowa i dlatego szukam nowego pracodawcy. W związku z tym mam nadzieję, że moja spontaniczna aplikacja Państwa zainteresuje. Oto lista moich osiągnięć:
- Zwiększenie ruchu na podstronach dotyczących zabawek i zabiegów pielęgnacyjnych o 320% i współczynnika konwersji z 9% do 16%.
- Ponad 80 artykułów, zmiana miejsca w wynikach wyszukiwarki Google’a z 7 na 2 pozycję.
- Opracowywanie strategii marketingowych i planów promocji dla wszystkich kategorii produktów.
- Mój wielokrotnie nagradzany blog „opieka nad domowymi pupilami” generuje znaczny ruch dla mojego pracodawcy.
Analityczne podejmowanie decyzji i skrupulatne badania są kluczem do sukcesu w branży, w której emocje mogą osłabić właściwy osąd. Chociaż całą swoją karierę zajmowałam się opieką nad zwierzętami, sama ich nie posiadam, co pozwala mi zachować obiektywizm niezbędny w podejmowaniu słusznych decyzji marketingowych. Przyznam jednak, że mam słabość do królików.
Wezwanie do działania i podsumowanie
Ostatni akapit listu motywacyjnego kierownika ds. marketingu powinien zawierać wezwanie do działania – zupełnie jak w reklamie, prawda? Zachęć hiring managera do kontaktu. Niech się nie waha. powinien wiedzieć, że złapie cię pod podanym adresem i numerem telefonu i że z niecierpliwością czekasz na odpowiedź.
Możesz nawet zaproponować, że skontaktujesz się z nim za tydzień lub dwa. Dasz w ten sposób do zrozumienia, że działasz proaktywnie, kiedy na czymś ci zależy.
Jeśli chcą Państwo dowiedzieć się o mnie więcej, z chęcią opowiem w bezpośredniej rozmowie o tym, jak zainspiruję Państwa i klientów i zadbam o uszczęśliwienie ich zwierzaków.
Z poważaniem
Hanna Kucharska
Najważniejsze wnioski
Dobrze napisany list motywacyjny kierownika ds. marketingu pokazuje w paru akapitach twoje kompetencje, motywację, osiągnięcia. Każda jego część ma inne zadanie, a razem pomogą ci szybko „sprzedać” swoją kandydaturę.
Jeśli chcesz łatwo stworzyć estetyczny, dopracowany list, skorzystaj z naszego bezpłatnego kreatora listów motywacyjnych.