Czym zajmuje się copywriter?
Copywriter tworzy teksty dla mediów internetowych i drukowanych, do reklam, na potrzeby przedsiębiorstw itd. Copywriterzy są często zatrudniani przez firmy, żeby pomóc im w sprzedaży produktów lub usług poprzez pisanie artykułów, prowadzenie blogów, zamieszczanie postów w mediach społecznościowych, grafik i innych materiałów – często na stronach internetowych.
Zawód copywritera ma wiele cech wspólnych z pracą dziennikarza i autora. Wielu copywriterów pracuje jako freelancerzy i jest zatrudnianych do krótkoterminowych projektów.
Jak napisać CV copywritera
Dzięki przemyślanej strukturze Twoje CV copywritera od pierwszego słowa zwróci uwagę menedżera do spraw zatrudnienia i sprawi, że przeczyta je od początku do końca. Twój życiorys powinien zawierać następujące sekcje:
- Nagłówek;
- Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych;
- Sekcję Historia zatrudnienia;
- Sekcję Umiejętności;
- Sekcję Wykształcenie.
Ze względu na to, że zadaniem copywritera jest pisanie tekstów odpowiadających potrzebom klienta, ważne jest, abyś także w swoim CV zadbał o szczegóły i odpowiednio dostosował jego styl i ton do wymagań przyszłego pracodawcy. Staraj się pokazać, że jesteś odpowiednim kandydatem na copywritera w konkretnej firmie lub agencji, na podstawie doświadczenia zawodowego, własnych pasji lub wiedzy specjalistycznej.
Przykład Podsumowania umiejętności i celów zawodowych
Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych stanowi rodzaj autoprezentacji. W tych trzech–pięciu zdaniach masz okazję, aby podsumować swoje doświadczenie, umiejętności i wiedzę, a także zwrócić się bezpośrednio do menedżera do spraw zatrudnienia w charakterystycznym dla siebie stylu i tonie.
Podkreśl w Podsumowaniu umiejętności i celów zawodowych swoje największe osiągnięcia i najbardziej istotne umiejętności bez podawania zbyt wielu szczegółów. Podsumowanie powinno zachęcić klienta lub menedżera HR do dalszego czytania.
Zapoznaj się z naszym przykładem Podsumowania z CV copywritera poniżej.
Wysoce wykwalifikowany copywriter, posiadający wyjątkowy talent do tworzenia treści i prowadzenia projektów od pomysłu do realizacji. Doskonale radzi sobie z pisaniem
i wdrażaniem tekstów, które wspierają cele klientów.
Przykład sekcji Historia zatrudnienia
Sekcja dotycząca historii zatrudnienia stanowi zazwyczaj większą część życiorysu, zwłaszcza jeśli wybierzesz format odwróconej chronologii. W tym miejscu powinieneś wymienić każde stanowisko, które zajmowałeś, wraz z nazwą pracodawcy, lokalizacją firmy i okresem pracy. Pod spodem opisz w czterech–pięciu zdaniach swoje główne obowiązki i najważniejsze osiągnięcia, wybierając te, które są istotne dla stanowiska, o które się ubiegasz. Stosuj czasowniki akcji, przytaczaj konkretne liczby i fakty, aby zilustrować swoją skuteczność jako pracownika.
Oto sekcja Historia zatrudnienia z naszego przykładu CV.
Copywriter w Przeagencji, Gdańsk
Maj 2018 — Sie 2021
- Tworzenie pisemnych komunikatów skutecznie przekazujących i sprzedających opracowane koncepcje marketingowe;
- Codzienne zarządzanie i organizacja licznych projektów;
- Dogłębne zrozumienie inicjatyw marketingowych i mentalności konsumentów;
- Konsekwentnie tworzenie klarownych, zwięzłych i gramatycznie poprawnych tekstów;
- Edytowanie tekstów w celu zapewnienia ich przejrzystości, odpowiedniego przedstawienia informacji, poprawności gramatycznej i stylistycznej;
- W razie potrzeby pisanie lub redakcja dodatkowo zleconych tekstów.
Specjalista ds. treści cyfrowych w Lepszy wyraz , Gdańsk
Kwi 2014 — Kwi 2018 agencji
- Opracowywanie strategii treści marketingowych i kalendarzy treści;
- Planowanie i realizacja szerokiego zakresu treści cyfrowych;
- Dostarczanie pomysłów na treści w oparciu o grupy docelowe i wewnętrzne informacje;
- Efektywne komunikowanie strategii zespołom kreatywnym i księgowości.
- Prezentowanie pomysłów, strategii i projektów interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym;
- Kierowanie wielofunkcyjnymi zespołami w zakresie planowania i dostarczania treści oraz strategii cyfrowych;
- Pomaganie w tworzeniu planów, które sprzyjały wzrostowi biznesu klientów.
Przykład sekcji Umiejętności w CV
W przypadku copywritera niezwykle liczą się jego umiejętności, co nadaje tej sekcji CV szczególne znaczenie. Jeśli wymieniłeś już swoje umiejętności w innym miejscu na CV, stworzenie nowej sekcji dotyczącej kompetencji może być trudne. Ponieważ przyjmuje ona często postać listy punktów, powinieneś wybrać umiejętności, które da się streścić w jednym lub dwóch słowach. Przeczytaj ponownie opis stanowiska, aby znaleźć cechy najbardziej poszukiwane przez pracodawcę. Sekcja Umiejętności doskonale nadaje się również do tego, by zaprezentować w niej odpowiednie umiejętności techniczne, które klient może postrzegać jako bonus (jak projektowanie graficzne lub znajomość systemów zarządzania treścią).
Wykorzystaj sekcję Umiejętności z naszego przykładu CV copywritera jako wzór, na którym oprzesz własne CV.
- Kreatywne rozwiązywanie problemów
- Zarządzanie projektami
- Umiejętności komunikacyjne
- Marketing cyfrowy
- Tworzenie treści
- Kreatywne pisanie
- Copywriting
Przykład sekcji Wykształcenie z CV copywritera
Choć w przypadku copywritera często nie wymaga się formalnego wykształcenie, to studia na wydziale dziennikarstwa, marketingu, komunikacji lub filologii są mile widziane, bo dostarczają one kandydatowi podstawową wiedzę i umiejętności niezbędne do pracy w tym zawodzie. W sekcji Wykształcenie należy wymienić nazwę szkoły, poziom wykształcenia, lokalizację i daty uczęszczania. Można również podać średnią ocen, jeśli była odpowiednio wysoka. Jeżeli nadal jesteś studentem, pamiętaj, aby podać przewidywaną datę ukończenia studiów.
Licencjat, Marketing i PR w Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu,, Gdynia
Wrz 2009 — Cze 2013
II Liceum Ogólnokształcące, Gdańsk
Wrz 2005 — Cze 2009
Układ graficzny i projekt CV
Jesteś copywriterem, więc nie musimy Ci mówić, jak wielką różnicę może uczynić dobrze opracowany tekst. To samo dotyczy układu graficznego i projektu. Jeśli stworzysz wizualnie piękne CV, które odpowiednio zaprezentuje Twój profesjonalizm, możesz być pewien, że zrobi ono świetne wrażenie na menedżerze do spraw zatrudnienia albo potencjalnym kliencie. Od pierwszego spojrzenia!
Tak:
- Ogranicz swoje CV do maksymalnie jednej strony;
- Stwórz atrakcyjny wizualnie nagłówek;
- Nie przesadzaj z ilością tekstu, wprowadź nieco białej przestrzeni, aby nie zmęczyć wzroku odbiorcy;
Nie:
- Stosuj więcej niż jeden – dwa rodzaje czcionek w swoim CV;
- Użyj wielu ekscentrycznych kolorów lub innych elementów graficznych;
- Zapomnij o korekcie próbki CV pod kątem literówek i błędów gramatycznych.