Jak napisać CV specjalisty ds. marketingu
Zacznij tworzyć CV marketingowca od zdobycia wiedzy o tym, jakie sekcje powinno ono zawierać. Należą do nich:
- Nagłówek;
- Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych;
- Sekcja Historia zatrudnienia;
- Sekcja Umiejętności;
- Sekcja Wykształcenie.
Doskonała kampania marketingowa zaczyna się od zrozumienia potrzeb docelowego konsumenta. To samo dotyczy Twojego CV. Poznaj firmę, do której składasz podanie o pracę. Zdobądź informacje o jej pracownikach, filozofii, produktach i usługach. Zorientuj się, kim jest jej menedżer ds. zatrudnienia i Twój potencjalny szef. Następnie dostosuj do tych informacji swoją kampanię, pamiętając przy tym, że to Ty jesteś tu marką.
Twoja komunikacja powinna być spójna: zadbaj o zachowanie tego samego tonu i stylu w całym CV i liście motywacyjnym. Postępuj zgodnie z poniższymi wskazówkami, aby jak najlepiej napisać CV marketingowca:
- Trzymaj się swojej marki przez całe CV i pisz tak, jakbyś kierował się do firmy, dla której chcesz pracować;
- Zadbaj o doskonały wizualny efekt dzięki szablonowi CV, który ma kreatywny charakter, ale nie odwraca uwagi od treści;
- Wykorzystaj swoje umiejętności optymalizacji SEO, aby algorytmy ATS zadziałały na Twoją korzyść.
Wybór najlepszego format CV specjalisty ds. marketingu
Ważną rolę odgrywa przy tym ATS. Podczas skanowania Twojego CV, ATS stara się znaleźć konkretne informacje w określonych miejscach na CV. Aby informacje z Twojego dokumentu zostały odpowiednio przeniesione do systemu HR firmy, użyj formatu odwrotnie chronologicznego, do którego przystosowane jest działanie ATS.
Format odwrotnie chronologiczny CV skupia się na sekcji Historia zatrudnienia, w której należy opisać odpowiednie doświadczenie zawodowe, zaczynając od aktualnego stanowiska i cofając się do około 10 lat. Ten format jest również najlepszy dla specjalistów ds. marketingu, ponieważ rozwój ich kariery może wynikać z umiejętności zdobytych na kolejnych stanowiskach.
Chociaż istnieją inne formaty CV, lepiej korzystać z nich tylko w szczególnych okolicznościach. Absolwenci kierunków związanych z marketingiem lub osoby zmieniające kierunek kariery mogą sięgnąć po formaty CV, które sugerujemy jako alternatywy do formatu chronologicznego lub do formatu hybrydowego.
Przykład Podsumowania umiejętności i celów zawodowych: zdefiniuj swoją markę
Jesteś kreatywną osobą, która potrafi zainteresować swoim produktem. Sekcja Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych w CV marketingowca nie powinna sprawić Ci trudności, ponieważ oferuje wiele swobody w tworzeniu własnego profesjonalnego wizerunku.
Zadbaj o klarowny przekaz. Jaką kreatywną kampanię marketingową chcesz tu zaakcentować? Jakie umiejętności sprawią, że będziesz się wyróżniać? Masz 3-4 zdania, aby przekonać menedżera ds. zatrudnienia, dlaczego jesteś odpowiednim kandydatem na to stanowisko. Twoje przykłady powinny się zatem odnosić do potrzeb firmy, do której aplikujesz.
Poświęć chwilę na przemyślenie, jak opisałbyś siebie, a następnie zawrzyj odpowiednie przymiotniki dotyczące Twojej osoby w Podsumowaniu. Celem tej sekcji jest skompletowanie CV i dostarczenie menedżerowi ds. zatrudnienia interesujących informacji, do których będziesz mógł nawiązać podczas rozmowy kwalifikacyjnej.
Doświadczony Specjalista ds. Marketingu, biegły w zarządzaniu tradycyjnymi strategiami oraz strategiami w nowych mediach, zaprojektowanych, by pomagać firmom w osiąganiu celów związanych z pozyskiwaniem leadów, budowaniem świadomości marki i zaangażowaniem użytkowników.
Przykład sekcji Historia zatrudnienia: mapa Twojej kariery
Sekcja dotycząca historii zatrudnienia to miejsce w CV specjalisty ds. marketingu, w którym ważna jest kolejność chronologiczna. Rozbuduj opis swojego najnowszego stanowiska i ogranicz informacje o wcześniejszych stanowiskach wraz z rozwojem swojej kariery. Robi się tak z tego względu, że rekruterzy najbardziej interesują się tym, co osiągnąłeś ostatnio.
Rozwijaj każdy punkt opisu stanowiska tak, jakbyś promował produkt (w rzeczywistości właśnie to robisz!). Rozpocznij od energicznego czasownika opisującego działanie, a następnie dodaj szczegóły, liczby i statystyki, które sprawią, że Twoje osiągnięcia wydadzą się jeszcze bardziej imponujące.
Generowałem tygodniowo 20% nowych potencjalnych klientów, codziennie odświeżając kampanię w mediach społecznościowych.
Zaprojektowałem nową kampanię marketingową, która zwiększyła liczbę potencjalnych klientów.
Pamiętaj o dostosowaniu informacji do stanowiska, o które się ubiegasz. Skup się na umiejętnościach, których szuka potencjalny pracodawca. Jeśli możesz pokazać, że już teraz wykonujesz pracę, na którą poszukuje kandydatów, tym lepiej.
Szef Marketingu w Markowe, Katowice
Cze, 2017 - Maj, 2021
- Ustanawianie i wdrażanie strategicznych planów marketingowych, mających na celu wykorzystanie możliwości rynkowych i osiągnięcie wzrostu;
- Ocena konkurencji i decydowanie o planach biznesowych i marketingowych do wdrożenia;
- Promocją planu marketingowego, który efektywnie promował świadomość marki i skutecznie przekazywał informacje;
- Kierownictwo firmą w zakresie strategii, treści i inicjatyw kreatywnych w ramach w pełni zintegrowanej komunikacji marketingowej;
- Skuteczne zarządzanie profilami mediów społecznościowych firmy;
- Opracowywanie i zarządzanie kampaniami e-mailowymi.
Specjalista ds. Marketingu Treści w Przygoda Sp. z o.o. , Katowice
Paź, 2014 - Maj, 2017
- Tworzenie treści w mediach społecznościowych w celu promowania kultury i przekazu firmy;
- Współpraca z zespołem ds. treści w celu utrzymania doskonałego kalendarza redakcyjnego;
- Badania rynku w celu zidentyfikowania nowych możliwości marketingowych i produktowych;
- Współpraca w tworzeniu kreatywnych pomysłów i w prowadzeniu działań wykorzystujących treści i zwiększających przychody.
Przykład sekcji Umiejętności: mądra treść
Jako marketingowiec zdajesz sobie sprawę, że jeśli nie przyciągniesz uwagi swojego docelowego klienta w ciągu kilku sekund, przejdzie on do kolejnej reklamy. Dlatego sekcja Umiejętności w CV marketingowca jest tak istotna. Wielu rekruterów zajrzy najpierw do niej, aby szybko się zorientować, jakie umiejętności posiadasz. Jeśli ich lista jest niewystarczająca, przejdą do CV kolejnego kandydata.
Ta sekcja CV jest najłatwiejsza do dostosowania do ATS, dlatego kiedy adaptujesz swoje CV marketingowca do konkretnego stanowiska, możesz zacząć właśnie od niej, aby nadać odpowiedni ton swojej aplikacji. Pamiętaj, aby przedstawione w tej sekcji umiejętności odpowiednio uzupełniały pozostałe sekcje, tworząc spójny obraz Twoich predyspozycji.
licencjat, Marketing, Uniwersytet Śląski, Katowice
Wrz, 2011 - Cze, 2014
IV Liceum Ogólnokształcące, Katowice
Wrz, 2008 - Cze, 2011
Przykład sekcji Wykształcenie w CV specjalisty ds. marketingu
Sekcja Wykształcenie w CV specjalisty ds. marketingu to lista Twoich stopni naukowych. Większość stanowisk zarządzania marketingiem wymaga tytułu licencjata. Jeśli masz tytuł magistra lub wyższy, nie ma potrzeby uwzględniania w CV informacji o szkole średniej.
Prawdopodobnie wiele umiejętności zdobyłeś i rozwinąłeś w trakcie swojej kariery, ale jeśli uczestniczyłeś też w kursach, które w jakikolwiek sposób odnoszą się do stanowiska i wzmocnią Twoją pozycję jako kandydata, warto je tutaj wymienić.
- Marketing treści
- Marketing cyfrowy
- Efektywne zarządzanie czasem
- Umiejętność optymalizacji SEO
- Umiejętności współpracy
- Badania i rozwijanie treści