Kierownicy biura: Osoby z najelastyczniejszymi umiejętnościami spośród wszystkich pracowników biurowych
A to organizują telekonferencję, a to witają kandydata na rozmowę kwalifikacyjną, a następnie sprawdzają fakturę za ostatnie zamówienie artykułów biurowych. Często stanowią oś komunikacji z dostawcami zewnętrznymi i osobę odpowiedzialną za rozwiązywanie problemów. Ze względu na ogromną pulę obowiązków kierownika biura, zakres obowiązków konkretnej osoby zatrudnionej na tym stanowisku może się ogromnie różnić w zależności od organizacji. W CV ważne jest, aby pokazać, że dysponuje się wszystkimi wymaganymi umiejętnościami. Kierując się opisem stanowiska w ogłoszeniu oraz przeprowadzając research w internecie, często można wywnioskować, na które z nich konkretna firma kładzie nacisk. Najważniejszym atrybutem kierownika biura jest umiejętność podjęcia wszelkich działań, aby wszystko działało jak naoliwiona maszyna, niezależnie od tego, czy już wcześniej wykonywał te czynności, czy też nie.
Przykład podsumowania celów i umiejętności zawodowych na CV: Zarządzaj swoim wizerunkiem
W zaledwie kilku krótkich zdaniach musisz pokazać, że „ta osoba może zrobić wszystko”. Każdy może stworzyć listę obowiązków służbowych, ale nie każdy potrafi użyć wyrażających emocje i pasję sformułowań o tym, w jaki sposób i dlaczego wykonuje swoją pracę. Należy przekonać przyszłego pracodawcę, że jego biuro będzie bezpieczne w naszych rękach, a uda się to jedynie wówczas, gdy zagramy na ich emocjach. Podsumowanie CV celów i umiejętności zawodowych jest idealnym miejscem, aby to zrobić.
Dobieraj słowa tak, aby wzbudzić zaufanie i przekonać o własnej wiarygodności
Osobom, z którymi pracujesz, nie chodzi tylko o to, co robisz, ważne jest dla nich, by to, co robisz odpowiadało najwyższym standardom. W związku z tym niezwykle ważne na początku CV jest pokazanie swojej postawy i podejścia do pracy. Współpracownicy prawdopodobnie sami będą wykonywać zadania, jeśli uważają, że Ty nie zrobisz ich lepiej. Wykorzystaj swoje podsumowanie do tego, aby pokazać się jako osoba, do której można się zwrócić z każdym zadaniem, bez względu na to, jak jest ono proste lub – przeciwnie – wymagające. Najlepszy menedżer biurowy jest kimś, komu pracownicy skłonni są powierzyć wszystkie zadania i o nich zapomnieć, bo mają pewność, że zostaną one wykonane bez zarzutu.
Przykład historii zatrudnienia: Skup się na tym, co istotne
Gdybyś miał spisać wszystko, co kierownik biura musi zrobić w ciągu miesiąca, byłaby to niezwykle długa lista. Wyzwanie w pisaniu historii zatrudnienia polega na tym, że masz tylko kilka linijek na opis każdego zajmowanego stanowiska – a to z pewnością nie wystarczy, by w sposób wyczerpujący przedstawić zakres swojego doświadczenia. Z tego względu ważne jest, aby przyszły pracodawca zyskał ogólny obraz tego, co potrafisz, a jedynym sposobem na to jest „rozpisanie” doświadczenia na szereg stanowisk, które zajmowałeś. Oczywiście należy poświęcić więcej miejsca najbardziej aktualnym funkcjom, ale nie oznacza to, że starsze stanowiska będą oceniane mniej krytycznie. Wykorzystaj zatem odpowiednio każdą linijkę.
W miarę możliwości wybierz aspekty zajmowanych do tej pory stanowisk, które są najściślej związane z pracą, o którą się ubiegasz. Lepiej jest opisać szerzej adekwatne doświadczenie, niż zawrzeć rzeczy, przy których osoby czytające Twoje CV pomyśli: „ Ale to nas nie dotyczy”. Jeśli użyjesz rzeczywistych przykładów sytuacji ze swojej kariery, które Twoim zdaniem mogą być istotne dla nowego pracodawcy, pomoże mu to wyobrazić sobie Ciebie jako pracownika w jego firmie.
Menedżer biura , Architekci jutra, Wrocław
Lipiec 2017 — Obecnie
- Efektywne nadzorowanie codziennych operacji i praca nad zwiększeniem efektywności;
- Nadzorowanie terminów w całym biurze i pomoc w organizacji wydarzeń i podróży;
- Zarządzanie dostawami i zakupem materiałów biurowych, oprogramowania i sprzętu;
- Pilnowanie zgodności postępowania pracowników biura zgodnie z wytycznymi COVID;
- Asystowanie księgowemu w zakresie listy płac firmy, zobowiązań, należności, zwrotu kosztów i ogólnego budżetu;
- Kontakt z klientami w sprawach związanych z projektami i zapewnianie odpowiedniego wsparcia w celu zapewnienia płynnej realizacji projektów;
- Tworzenie faktur projektowych, zarządzanie nimi oraz śledzenie wydatków związanych z projektem.
Menedżer biura, Spa Twoje Zdrowie , Jelenia Góra
Październik 2014 — Czerwiec 2017
- Zapewnianie optymalnego wsparcie biurowego w tłumnie uczęszczanym i cieszącym się popularnością Spa medycznym w Jeleniej Górze;
- Nadzorowanie wszystkich operacji front office, aby zapewnić rentowność biura i obsługę klienta na najwyższym poziomie;
- Skuteczne zarządzanie operacjami personelu front office w celu osiągnięcia najwyższych wskaźników zadowolenia klienta;
- Odbieranie telefonów i planowanie rozmów telefonicznych, koordynacja harmonogramów wizyt klientów;
- Pomoc w działaniach marketingowych i promocji wydarzeń poprzez wdrażanie skutecznych kampanii e-mailowych.
Przykład sekcji Umiejętności w CV: Odpowiednio je ze sobą połącz
Rola kierownika biura jest tak zróżnicowana, że Twoje CV powinno zawierać odpowiednie zestawienie umiejętności twardych i miękkich wraz z – o ile to możliwe – kilkoma przykładami wziętymi z życia. Dłuższe przykłady można zamieścić w sekcji dotyczącej historii zatrudnienia, a krótsze – słowa i zwroty (nawet jeśli się powtarzają) – w sekcji dotyczącej konkretnych umiejętności w CV.
- Nadzorowanie codziennych operacji w różnych firmach zatrudniających od 60 do 850 osób;
- Budżetowanie każdego aspektu administracji biznesowej – od marketingu po operacje;
- Zarządzanie zakupem sprzętu i wszystkimi wymogami kapitałowymi firmy;
- Rekrutacja i szkolenie ponad 5000 osób w ciągu dwudziestoletniej kariery;
- Prowadzenie szczegółowej dokumentacji biznesowej i zarządzanie procesami audytu;
- Kształtowanie kultury biznesowej i ścisła współpraca z działem HR;
- Niezawodny menadżer kryzysowy i organizacyjny;
- Planowanie wydarzeń, konferencji, spotkań i imprez firmowych;
- Osoba kontaktowa dla klientów i dostawców.
Spraw, aby Twoje doświadczenie zawodowe „ożyło” poprzez użycie w nim wyrażeń, które menedżer zatrudniający natychmiast skojarzy z funkcją, na którą szuka kandydata.
- Kompetencje interpersonalne
- Zdolność do wielozadaniowości
- Znajomość rachunkowości i finansów
- Komunikacja
- Skuteczne zarządzanie czasem
- Znajomość technologii biurowych
Przykład sekcji Wykształcenie w CV kierownika biura
Choć w przypadku tej funkcji preferowany jest licencjat w dziedzinie administracji biznesowej albo marketingu, wielu kierowników biura awansowało na to stanowisko po przejściu wielu kolejnych szczebli biurowych. Ich ogólne zrozumienie, jak działa firma, uważane jest za ważniejsze niż teoretyczne kwalifikacje, ale nadal istotne jest, aby w CV wymienić wszystkie podjęte kursy i szkolenia związane ze stanowiskiem.
Magister, Komunikacja Wizerunkowa, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław
Sierpień 2018 — Czerwiec 2019
Licencjat, Komunikacja Wizerunkowa, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław
Wrzesień 2010 — Czerwiec 2014