Jak napisać CV na stanowisko account managera
Zanim zaczniesz ubiegać się o stanowisko account managera, musisz zrozumieć zasady gry. Oto wskazówki, triki i informacje, które umożliwią Ci wykonanie gigantycznych kroków w drodze na kolejne świetne stanowisko. Praca account managera, zwanego też kierownikiem ds. klienta, polega o dbaniu o zadowolenie klienta. Jeśli się o nią ubiegasz, już na starcie masz z pewnością predyspozycje, aby wczuć się w to, czego szukają rekruterzy. Jak jednak sprawić, żeby Twoje CV dostało się w ich ręce?
Rozgryzienie systemu śledzenia kandydatów
System śledzenia kandydatów (ATS) jest sensownym rozwiązaniem dla zapracowanych rekruterów i średnich / dużych firm. Nie muszą oni przeglądać setek życiorysów w poszukiwaniu najlepszych kandydatów na stanowisko account managera, bo ATS dokonują za nich wstępnego wyboru. Problem polega na tym, że musisz wiedzieć, jak działają systemy śledzenia kandydatów, i uważać, żeby nie wpaść w żadną z pułapek, która sprawi, że Twoje CV wyląduje w koszu na śmieci.
Przykładowa sekcja Umiejętności: słowa kluczowe, które zapewnią Ci sukces
Mając mało czasu na przeczytanie życiorysów, rekruterzy skupią się na umiejętnościach, które wniesiesz do firmy. Rzucają one światło na Twoje predyspozycje i pokazują, co uważasz za najważniejsze w Twoich obowiązkach kierownika ds. klienta. Ta sekcja w CV umożliwia rekruterom zapoznanie się z wszystkimi umiejętnościami zawodowymi kandydata na jeden rzut oka. Zwykle nie jest to pierwsza sekcja w CV, ale jeśli masz się czym pochwalić na tym polu, rozważ zamieszczenie jej u góry CV.
To świetne miejsce na rozpoczęcie procesu myślenia, ponieważ sekcja ta zmusza Cię do inwentaryzacji wszystkich umiejętności, osiągnięć oraz cech, które powinny znaleźć się w Twoim CV. Przeprowadzenie ich dokładnej analizy na samym początku da Ci czas na opracowanie szczegółowej listy.
- Doskonała komunikacja
- Obsługa klienta
- Zarządzanie projektami
- Umiejętności współpracy
- Kreatywne rozwiązywanie problemów
Przykład profesjonalnego Podsumowania celów i umiejętności zawodowych: biografia zawodowa
Doskonałe Podsumowanie celów i umiejętności zawodowych nada Twojemu życiorysowi charakteru oraz podkreśli cechy osobowe oraz zawodowe osiągnięcia, dzięki którym staniesz się cenionym account managerem. To składające się z dwóch do czterech zdań streszczenie profilu zawodowego, jest w stanie zmienić dobre CV w takie, które zachwyci rekruterów. To jedyne miejsce w Twoim CV, w którym możesz dodać szczyptę osobistych informacji – pod warunkiem, że zachowasz przy tym profesjonalizm. Rekruterzy nie są zainteresowani tym, dlaczego jesteś wspaniałym przyjacielem, chyba że ta cecha jednocześnie sprawi, że będziesz świetnym kolegą. Wykorzystaj podsumowania profilu, aby podkreślić swoje największe osiągnięcia zawodowe i cechy odpowiednie na stanowisko, o które się ubiegasz.
Doświadczony i zmotywowany account manager z pięcioletnim doświadczeniem branżowym w nadzorowaniu wyników sprzedaży i jej rozwoju. Posiadający udokumentowane doświadczenie we współpracy z zespołami sprzedaży w celu realizacji targetów, zwiększenia zysków i przyspieszeni cyklu sprzedaży firmy. Silny lider ze zdolnością zwiększania sprzedaży i opracowywania strategii utrzymania klientów.
Przykład Historii zatrudnienia: oś czasu Twojej kariery
Zapomnij o liście sprawowanych obowiązków i zamiast tego opowiedz rekruterom o swoim doświadczeniu zawodowym. Pokaż, jak rozwijałeś swoje umiejętności i co osiągnąłeś od początku kariery do chwili, w której się obecnie znajdujesz. Ta sekcja to doskonałe miejsce na mocne wyrażenia oznaczające działanie i akcję. Rozważ użycie kilku z poniższych przykładów: „wspieranie”, „zainicjowanie”, „wylansowanie”, „wynegocjowanie” lub „pokierowanie”, które kojarzą się z przebojowym account managerem.
Opisując swoje osiągnięcia, bądź konkretny. Nie posługuj się takimi ogólnikami, jak: „zwiększona satysfakcja klienta”, ale powołaj się na dane liczbowe lub dokładnie opisz, jakie działania podjąłeś, aby zwiększyć satysfakcję klienta. Na podstawie jakich wskaźników stwierdziłeś, że poziom zadowolenia klienta wzrósł?
Account Manager, Mac Cosmetics, Warszawa
wrzesień 2013 - Obecnie
- Wspieranie zespołu sprzedaży i stawianie czoła konkurencji;
- Skuteczne budowanie i utrzymywanie długotrwałych relacji z klientami;
- Współpraca z członkami zespołu sprzedaży w celu określenia możliwości wzrostu i opracowania strategii ich wykorzystania;
- Współpraca z działem obsługi klienta oraz rozwoju produktu w celu zwiększenia zadowolenie klientów;
- Informowanie zarówno interesariuszy wewnętrznych, jak i zewnętrznych o postępach inicjatyw kwartalnych;
- Wdrażanie rozwiązań zorientowanych na klienta w celu zwiększenia sprzedaży.
Przedstawiciel ds. rozwoju biznesu, Mac Cosmetics, Warszawa
listopad 2011 – sierpień 2013
- Skuteczny łącznik między działem marketingu a zespołem sprzedaży;
- Identyfikowanie potrzeb klientów i sugerowanie odpowiednich usług poprawiających jakość obsługi klienta;
- Badanie nowych możliwości biznesowych na rynku;
- Budowanie długoterminowych, opartych na zaufaniu relacji z klientami w celu ostatecznego utrzymania klienta.
Asystent sprzedaży, Risk Made in Warsaw, Warszawa
czerwiec 2009 – październik 2011
- Entuzjastyczny i produktywny współpracownik sprzedaży;
- Niezmienne zapewnianie klientom optymalnej obsługi;
- Odpowiadania na zapytania i wątpliwości klientów;
- Utrzymanie schludnego i reprezentacyjnego miejsca sprzedaży;
- Doskonała współpraca z kolegami w celu zapewnienia pozytywnego doświadczenia klienta.
Przykład sekcji dotyczącej wykształcenia: nie myśl jedynie o swoim dyplomie
Twój dyplom to jedno z Twoich podstawowych osiągnięć i rekruterzy zawsze szukają o nim informacji, więc nie pomijaj go w celu zaoszczędzenia miejsca na CV. Wielu menadżerów ds. klientów ma licencjat z zarządzania biznesem i studiowało rachunkowość, reklamę, komunikację, finanse, zarządzanie lub marketing. Nie oznacza to, że nie możesz zostać account managerem, jeśli nie skończyłeś powyższych kierunków. Im dalej jesteś w swojej karierze, tym bardziej liczy się Twoje doświadczenie zawodowe, a mniejsze znaczenie ma formalne wykształcenie.
Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna w Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Warszawa
wrzesień 2006 - czerwiec 2010
Dyplom ukończenia szkoły średniej w VI Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Reytana, Warszawa
wrzesień 2002 - czerwiec 2006
Wybór odpowiedniego formatu i szablonu CV
Istotny jest wybór formatu CV odpowiedniego do stanowiska. Wizualna prezentacja CV jest równie ważna jak sam jego tekst.
Szablony CV to wstępnie zaprojektowane wzory zawierające odpowiednią gamę kolorystyczną, czcionki i inne elementami wizualne. Dzięki nim skupisz się na pisaniu, wiedząc, że Twoje CV będzie wyglądało profesjonalnie. Kolekcja próbek szablonów CVeasy.pl jest podzielona na cztery główne kategorie: profesjonalne, kreatywne, nowoczesne i proste.