W doskonałym CV pracownik biurowy powinieneś zawrzeć elementy, które można znaleźć we wszystkich tradycyjnych życiorysach. Należą do nich:
Traktując powyższą listę jako listę kontrolną, będziesz miał pewność, że zamieściłeś w CV wszystkie istotne informacje wymagane w CV pracownik biurowy. Taka struktura umożliwia też menedżerowi ds. zatrudnienia szybkie przeskanowanie Twojego CV i znalezienie interesujących go informacji.
W CV pracownik biurowy należy zaprezentować cechy niezbędne do prawidłowego wypełniania podstawowych obowiązków biurowych. Pracownicy biurowi powinni być biegli w obsłudze komputera, korespondencji, w planowaniu i – w niektórych przypadkach – obsłudze płatności. Ważne jest podkreślenie tych umiejętności, a oprócz nich także zdolności szybkiego opanowywania nowych procesów. Idealny kandydat na pracownik biurowy umie działać zarówno samodzielnie, jak i w zespole. W CV powinien zademonstrować zdolność do zapewnienia doskonałej obsługi klienta i terminowego wykonywania obowiązków, często pod presją czasu.
Podsumowane umiejętności i celów zawodowych na CV daje pracodawcy przedsmak tego, co masz do zaoferowania, nie obciążając go zbyt dużą ilością szczegółów. Te trzy do pięciu zdań ma za zadanie przykuć uwagę menedżera ds. zatrudnienia i zachęcić go do przeczytania całego CV. Skup się na swoich największych osiągnięciach i atrybutach oraz wartych pokazania umiejętnościach lub specjalistycznej wiedzy. W tej sekcji powinieneś też zawrzeć słowa kluczowe z ogłoszenia o pracę, aby przejść przez filtr programu śledzenia kandydatów, czyli ATS. Pamiętaj, aby użyć jak najwięcej dynamicznych wyrażeń i konkretów. Pracownicy biurowi odgrywają ważną rolę w zapewnianiu sprawnego przebiegu procedur biurowych. Odwołuj się do liczb i faktów, aby dodać wagi swoim osiągnięciom.
Zaangażowany i chłonny wiedzy pracownik biurowy z obszernym doświadczeniem w zarządzaniu pracą w różnych typach biur. Elastyczny, wyczulony na potrzeby miejsca pracy, udzielający kolegom i przełożonym niezbędnego wsparcia administracyjnego. Posiadający wysoko rozwinięte umiejętności organizacyjne i motywację do samodoskonalenia. Doskonale radzi sobie z różnymi aplikacjami, systemami archiwizacji i innym oprogramowaniem biurowym. Profesjonalnie wykonuje poufne zadania. Chętnie wykorzystuje umiejętności kierownicze i administracyjne na rzecz biura, a którym jest zatrudniony.
Jeśli korzystasz z formatu CV z odwróconą chronologią, sekcja Historia zatrudnienia zajmie większą część CV. Wymień swoje poprzednie stanowiska pracy, od najbardziej aktualnego wstecz. Nie zapomnij podać nazw firm, ich lokalizacji oraz okresu pracy. Pod każdym stanowiskiem wypunktuj cztery do pięciu swoich głównych obowiązków i rezultatów pracy na stanowisku. Podeprzyj je liczbami, sformułuj w sposób dynamiczny, aby odpowiednio zilustrować znaczenie Twojej pracy i pokazać potencjalnemu pracodawcy, co mógłbyś wnieść do jego firmy.
Pracownik biurowy w IV Liceum ogólnokształcące, Łódź
Listopad 2015 — Lipiec 2019
Pracownik biurowy w Przychodni dla wszystkich, Łódź
Październik 2012 — Październik 2015
Asystentka biura obsługi klienta w przychodni Medyk, Łódź
Listopad 2010 — Wrzesień 2012
Chociaż od pracowników biurowych nie wymaga się posiadania dyplomu wyższych studiów, dzięki temu, że wypełnisz tę sekcję, menedżer ds. zatrudnienia zorientuje się w Twoich możliwościach. Pamiętaj, aby podać poziom wykształcenia, szkołę, jej lokalizację oraz lata, w których do niej uczęszczałeś. Jeśli nadal jesteś studentem, możesz podać przewidywaną datę ukończenia studiów oraz średnią ocen, o ile jest wystarczająco wysoka. W tej sekcji należy też zapisać wyróżnienia i nagrody. Jeśli posiadasz stopień wyższy niż licencjat, możesz pominąć informacje o szkole średniej.
licencjat, Komunikacja i zarządzanie , Uniwersytet Łódzki
Wrzesień 2006 — Czerwiec 2010
VII Liceum ogólnokształcące, Łódź
Wrzesień 2002 — Czerwiec 2006
W CV pracownik biurowy powinieneś odpowiednio wyeksponować swoje umiejętności. Jest to sekcja CV, która unaocznia menedżerowi ds. zatrudnienia, co możesz wnieść do jego firmy. Ze względu na to, że umiejętności zapisuje się w punktach, należy wybrać takie, które można streścić w jednym lub dwóch słowach. Pamiętaj, aby przeanalizować opis stanowiska pracy pod kątem umiejętności, które są szczególnie ważne dla pracodawcy. Uwzględnij w swoim CV zarówno umiejętności twarde (związane z wiedzą specjalistyczną), jak i miękkie (cechy charakteru i kompetencje interpersonalne), aby pokazać, dlaczego doskonale się nadajesz do pracy biurowej. Aby uznano Cię za interesującego kandydata, musisz zaprezentować się jako osoba pracowita i wysoce zorganizowana.