Pracownicy biurowi są świetni w prostej i zwięzłej komunikacji. Zdają sobie sprawę, że wszystko, co nazbyt skomplikowane, zostanie prawdopodobnie źle zrozumiane. Dotyczy to również formatu listu motywacyjnego – najlepszą drogą do celu będzie prosta i klarowna forma, która obejmuje następujące elementy:
Szanowny Panie,
z wielkim entuzjazmem przeczytałem informację o wakacie na stanowisku w dziale produkcji w NextUp. Od kilku lat śledzę sukcesy Państwa firmy i jestem przekonany, że moje doświadczenie i wiedza będą stanowić doskonałe uzupełnienie Państwa procedur produkcyjnych. Rozumiem, jak głębokiej wiedzy i umiejętności wymaga to stanowisko, i zapewniam, że dysponuję odpowiednimi kwalifikacjami, aby wypełniać związane z nim obowiązki.
Na moim ostatnim stanowisku kierownika łańcucha dostaw w Office Tech w Radomiu ściśle współpracowałem z dostawcami w celu zapewnienia najlepszych praktyk i procedur. Podobnie jak NextUp, Office Tech jest jednym z głównych dostawców technologii biurowych w regionie. Zaopatrzenie na czas, odpowiednie planowanie i harmonogram działań organizacji były kluczowe dla naszego sukcesu. Skutecznie zarządzałem działem łańcucha dostaw i go nadzorowałem, zajmowałem się pozyskiwaniem nowych dostawców, negocjowaniem umów, planowaniem produkcji i kontrolą zapasów.
W pełni rozumiem złożoność obowiązków na stanowisku kierownika łańcucha dostaw w NextUp i z niecierpliwością czekam na rozmowę o tym, jak mogę wykorzystać moje umiejętności i doświadczenie w dziale produkcji w Państwa firmie.
Z poważaniem Jan Świerczyński
Choć jako pracownik biurowy będziesz chciał się wyróżnić się spośród dużej liczby konkurentów, nagłówek nie jest miejscem, w którym można to zrobić. Należy wybrać funkcjonalny styl i zawrzeć w nagłówku to, co najważniejsze: pełne imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Zadbaj o to, by powyższe elementy znalazły się zarówno tutaj, jak i w CV – nigdy nie wiadomo, kiedy zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną.
Nikt nie oczekuje, że na górze listu podasz swój pełny adres zamieszkania, nie podawaj też adresu wewnętrznego pracodawcy. Zajmuje to cenne miejsce i jest pozostałością po czasach, gdy listy były wysyłane pocztą.
Używanie odpowiednich zwrotów grzecznościowych nie powinno być trudne dla pracownika biurowego, który na co dzień ma do czynienia z wieloma różnymi osobami. Wybierz proste „Szanowny Panie”/ „Szanowna Pani " na początku listu motywacyjnego. Nie ulegaj pokusie napisania mniej formalnego „Cześć". Ważne jest okazanie szacunku osobom, których jeszcze nie znasz.
Jeśli nie znasz nazwiska menedżera ds. zatrudnienia, możesz zadzwonić do firmy, aby się tego dowiedzieć. Jest to jednocześnie okazja, aby zadać recepcjoniście pytania o pracę, które Cię nurtują, ale pamiętaj, aby nie marnować jego czasu. Jeśli nie uda Ci się zdobyć nazwiska, odpowiedni będzie zwrot „Szanowni Państwo”.
Wstęp do listu motywacyjnego pracownika biurowego musi przyciągnąć uwagę przyszłego szefa. Inni kandydaci z pewnością wymienią wiele prozaicznych szczegółów dotyczących swojej pracy, Ty postaraj się opisać swoje najciekawsze osiągnięcia. Pokaż, że potrafisz wykonywać nie tylko wszystkie podstawowe czynności, ale także inne, mniej standardowe zadania. Pokaż, jakie to było istotne w na poprzednim stanowisku, dostarczając wymiernych faktów i liczb.
Szanowny Panie,
z wielkim entuzjazmem przeczytałem informację o wakacie na stanowisku w dziale produkcji w NextUp. Od kilku lat śledzę sukcesy Państwa firmy i jestem przekonany, że moje doświadczenie i wiedza będą stanowić doskonałe uzupełnienie Państwa procedur produkcyjnych. Rozumiem, jak głębokiej wiedzy i umiejętności wymaga to stanowisko, i zapewniam, że dysponuję odpowiednimi kwalifikacjami, aby wypełniać związane z nim obowiązki.
W liście motywacyjnym pracownika biurowego łatwo jest zawrzeć w zbyt wiele szczegółów, a za mało elementów świadczących o osobowości. Większość pracowników biurowych potrafi wykonywać zadania na podstawowym poziomie, dlatego prawdziwą różnicę zrobi Twoje zaangażowanie i entuzjastyczne podejście do pracy. Pamiętaj, że entuzjazm jest zaraźliwy i wpływa na podniesienie morale współpracowników.
Pokaż przyszłemu szefowi, co oznacza praca z Tobą. Użyj do tego odpowiednich przymiotników, najbardziej konkretnych i pomysłowych wyrażeń oraz czasowników akcji, które wzmocnią wymowę tej części listu motywacyjnego.
Zaprezentuj znaczenie swojej pracy za pośrednictwem odpowiednio naszkicowanego kontekstu, faktów i liczb. Pokaż, że ulepszasz swoje działania tam, gdzie się tylko da. Możliwe jest to tylko wówczas, kiedy wiadomo, co należy poprawić – pokaż, że dbasz o swój rozwój.
Na moim ostatnim stanowisku kierownika łańcucha dostaw w Office Tech w Radomiu ściśle współpracowałem z dostawcami w celu zapewnienia najlepszych praktyk i procedur. Podobnie jak NextUp, Office Tech jest jednym z głównych dostawców technologii biurowych w regionie. Zaopatrzenie na czas, odpowiednie planowanie i harmonogram działań organizacji były kluczowe dla naszego sukcesu. Skutecznie zarządzałem działem łańcucha dostaw i go nadzorowałem, zajmowałem się pozyskiwaniem nowych dostawców, negocjowaniem umów, planowaniem produkcji i kontrolą zapasów.
Chociaż możesz mieć ochotę, by i tutaj, w podsumowaniu listu motywacyjnego, podzielić się kolejnym – ostatnim – przykładem swoich osiągnięć, najlepiej zakończyć pisanie, podkreślając, jak doskonale nowa funkcja wpisuje w Twoją karierę i jak wiele firma zyska na zatrudnieniu Ciebie. Praca w biurze nie jest łatwa i charakteryzuje się stosunkowo dużą rotacją pracowników, dlatego pracodawca musi być pewien, że zamierzasz pozostać u niego przez dłuższy czas.
Nie obawiaj się napisać, że chętnie dowiesz się więcej o firmie podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Takie wezwanie do działania powinno być sformułowane z entuzjazmem i bez krztyny arogancji. Przyjrzyj się przykładowemu listowi motywacyjnemu pracownika biurowego zamieszczonemu poniżej:
W pełni rozumiem złożoność obowiązków na stanowisku kierownika łańcucha dostaw w NextUp i z niecierpliwością czekam na rozmowę o tym, jak mogę wykorzystać moje umiejętności i doświadczenie w dziale produkcji w Państwa firmie.
Z poważaniem Jan Świerczyński