Logiczny format listu motywacyjnego jest tym, co przyciąga uwagę menedżera ds. zatrudnienia i wywiera doskonałe pierwsze wrażenie. Celem listu motywacyjnego jest podkreślenie osiągnięć, umiejętności, a nawet cech osobowości, które mogą nie być na pierwszy rzut oka widoczne w CV. Odpowiednie uporządkowanie anegdot i przykładów pozytywnie wpłynie na profesjonalny wygląd Twojego listu motywacyjnego już na starcie.
Przed omówieniem każdej z wymaganych sekcji, przyjrzyjmy się ważnym elementom przykładowego listu motywacyjnego na stanowisko w Lidlu. Format takiego listu motywacyjnego powinien zawierać następujące elementy:
Choć klarowny i zwięzły styl to jedna z najważniejszych cech doskonałego listu motywacyjnego, formatowanie odgrywa również istotną rolę w tym, czy Twój list motywacyjny zainteresuje menedżera ds. zatrudnienia w Lidlu. Szczegóły dotyczące formatowania, w tym informacje o czcionkach, rozmiarach i odstępach znajdziesz w naszym ogólnym poradniku na temat pisania listów motywacyjnych.
Zapoznaj się z poniższym przykładem listu motywacyjnego na stanowisko w Lidlu, aby zdobyć wskazówki dotyczące napisania własnego.
Szanowny Panie,
dysponując doświadczeniem w zarządzaniu zespołami ds. zaopatrzenia / uzupełniania towarów w supermarkecie Żuczek, który jest jednym z dziesięciu wiodących sklepów w kraju na podstawie audytów i dostępności produktów (udział promocji 28%), czuję się dobrze przygotowany do wyzwania związanego z różnorodnymi promocjami i asortymentem Lidla.
Obroty w ramach promocyjnych ofert Lidla wymagają dokładnych prognoz na poziomie sklepu – jestem biegły w obsłudze wszystkich głównych systemów zarządzania zapasami, a przy podejmowaniu decyzji kieruję się danymi. Byłem jednym z dziesięciu narodowych trenerów planowania uzupełnień w Żuczku. Program ten pozwolił zaoszczędzić firmie ponad 15 milionów PLN, dzięki ograniczeniu strat i utraty towarów.
Klienci Lidla chcą widzieć pełne półki i palety, ale zbyt duża ilość jednego towaru może zajmować miejsce na inny produkt. Kierowałem projektem „Kupuj lepiej”, prowadzonym z zespołami ds. zakupów detalicznych, którego zadaniem była analiza wpływu, jaki złe decyzje zaopatrzeniowe wywierają na klientów w sklepie, i pomagałem zrozumieć konsekwencje tych decyzji. Dzięki temu zaoszczędziliśmy czas, redukując liczbę promocji, które nie cieszyły się powodzeniem, i obniżyliśmy koszty magazynowania w sklepie o 4%.
Moje doświadczenie w zarządzaniu zespołami ds. zaopatrzenia w sklepie, które liczyły nawet pięć osób, nauczyło mnie, że niezależnie od tego, jak zaawansowana jest technologia, to zawsze ludzki błąd prowadzi do największych problemów. Włożyłem ogromny wysiłek w szkolenie moich pracowników. Zadbałem, by byli zmotywowani i wyposażeni w umiejętności niezbędne do wykonywania jak najlepszej pracy, co skutkowało utratą tylko jednego pracownika w ciągu czterech lat w moim ostatnim miejscu pracy. Praca bywa czasem monotonna, ale jeśli stworzy się zespół, który chce wykonywać zadania w jak najlepszy sposób, optymalizacja zapasów i planowanie mogą być niezwykle satysfakcjonujące.
Chętnie skorzystam z okazji, aby spotkać się na rozmowie kwalifikacyjnej i dowiedzieć się więcej na temat konkretnych wyzwań związanych z zarządzaniem zapasami w Państwa firmie. Wiem, że prowadzą Państwo bardzo sprawną działalność, ale zawsze można znaleźć obszary do usprawnienia.
Z poważaniem
Szymon Tasak
Nagłówek w liście motywacyjnym to prawdopodobnie pierwsza rzecz, którą zauważy osoba odpowiedzialna za rekrutację, gdy zacznie przeglądać list. To właśnie dlatego nagłówek jest taki ważny. Zobaczysz, że nasz przykład listu motywacyjnego na stanowisko w Lidlu zawiera profesjonalny nagłówek, w którym można znaleźć imię i nazwisko aplikanta, numer telefonu i adres e-mail. Jeśli osoba odpowiedzialna za rekrutację jest zainteresowana Twoją aplikacją, ostatnią rzeczą, której byś chciał, jest to, żeby musiała szukać Twoich danych kontaktowych!
Zwrot grzecznościowy w liście motywacyjnym to po prostu sposób, w jaki będziesz zwracać się do osoby odpowiedzialnej za przeczytanie Twojej aplikacji. W przypadku listu motywacyjnego do Lidla warto użyć neutralnej, profesjonalnej formy powitania. Jeśli to możliwe, zaadresuj list do konkretnej osoby.
Ponieważ Lidl to duży pracodawca, może być trudno znaleźć nazwisko osoby, która będzie czytać Twój list motywacyjny. W takim przypadku odpowiedni będzie zwrot „Szanowni Państwo”.
Wprowadzenie listu motywacyjnego służy za przynętę. Powinno być krótkie, chwytliwe i interesujące, a jednocześnie profesjonalne i mające związek ze stanowiskiem w Lidlu. Unikaj ogólników i nudnych wprowadzeń, zamiast tego zacznij od przykładu, faktów, umiejętności lub osiągnięć. W pierwszych dwóch zdaniach wymień też nazwę stanowiska, na które składasz podanie, ponieważ menedżerowie rekrutujący w Lidlu mogą obsadzać jednocześnie wiele stanowisk.
Szanowny Panie,
dysponując doświadczeniem w zarządzaniu zespołami ds. zaopatrzenia / uzupełniania towarów w supermarkecie Żuczek, który jest jednym z dziesięciu wiodących sklepów w kraju na podstawie audytów i dostępności produktów (udział promocji 28%), czuję się dobrze przygotowany do wyzwania związanego z różnorodnymi promocjami i asortymentem Lidla.
Środkowa część listu motywacyjnego zawierająca zasadniczą treść to miejsce, w którym bardziej szczegółowo wyjaśnisz, dlaczego jesteś idealnym kandydatem na stanowisko w Lidlu. Jeśli masz doświadczenie w innych dziedzinach handlu detalicznego lub obsługi klienta, to podkreśli tutaj, czego nauczyłeś się w tych rolach, i wyjaśnij, w jaki sposób mógłbyś to zastosować na stanowisku w Lidlu. Odwołuj się do konkretnych liczb i przykładów, gdzie tylko to możliwe. Konkretne informacje wyróżnią Twój list motywacyjny spośród innych i pozwolą menedżerowi ds. zatrudnienia zorientować się, czego może się spodziewać, jeśli zatrudni Cię w sklepie.
Środkowa część listu motywacyjnego to również najlepsze miejsce do podkreślenia konkretnych umiejętności ważnych dla stanowiska w Lidlu, takich jak efektywność, dbałość o szczegóły, zdolność szybkiego uczenia się i pomocna postawa. Używaj konkretnych, energicznych czasowników, aby wzmocnić znaczenie swoich osiągnięć.
Cel treści listu motywacyjnego: Wyjaśnij, co czyni Cię idealnym kandydatem na stanowisko w Lidlu z wykorzystaniem konkretnych faktów i liczb. Zaprezentuj swoje najlepsze umiejętności i wykaż zainteresowanie stanowiskiem.
Obroty w ramach promocyjnych ofert Lidla wymagają dokładnych prognoz na poziomie sklepu – jestem biegły w obsłudze wszystkich głównych systemów zarządzania zapasami, a przy podejmowaniu decyzji kieruję się danymi. Byłem jednym z dziesięciu narodowych trenerów planowania uzupełnień w Żuczku. Program ten pozwolił zaoszczędzić firmie ponad 15 milionów PLN, dzięki ograniczeniu strat i utraty towarów.
Klienci Lidla chcą widzieć pełne półki i palety, ale zbyt duża ilość jednego towaru może zajmować miejsce na inny produkt. Kierowałem projektem „Kupuj lepiej”, prowadzonym z zespołami ds. zakupów detalicznych, którego zadaniem była analiza wpływu, jaki złe decyzje zaopatrzeniowe wywierają na klientów w sklepie, i pomagałem zrozumieć konsekwencje tych decyzji. Dzięki temu zaoszczędziliśmy czas, redukując liczbę promocji, które nie cieszyły się powodzeniem, i obniżyliśmy koszty magazynowania w sklepie o 4%.
Moje doświadczenie w zarządzaniu zespołami ds. zaopatrzenia w sklepie, które liczyły nawet pięć osób, nauczyło mnie, że niezależnie od tego, jak zaawansowana jest technologia, to zawsze ludzki błąd prowadzi do największych problemów. Włożyłem ogromny wysiłek w szkolenie moich pracowników. Zadbałem, by byli zmotywowani i wyposażeni w umiejętności niezbędne do wykonywania jak najlepszej pracy, co skutkowało utratą tylko jednego pracownika w ciągu czterech lat w moim ostatnim miejscu pracy. Praca bywa czasem monotonna, ale jeśli stworzy się zespół, który chce wykonywać zadania w jak najlepszy sposób, optymalizacja zapasów i planowanie mogą być niezwykle satysfakcjonujące.
Jednym z najważniejszych elementów, które powinieneś uwzględnić w zakończeniu listu motywacyjnego do Lidla, jest wezwanie do działania. To zdanie jasno wyraża Twoje zainteresowanie stanowiskiem i zachęca menedżera ds. zatrudnienia do kontaktu w celu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej lub dalszej dyskusji. Nie rób wrażenia osoby zarozumiałej lub przewidywalnej. Zadbaj o to, żeby w całym liście motywacyjnym na stanowisko w Lidlu pobrzmiewał szacunek do adresata.
Cel odpowiedniego zakończenia: efektywne wezwania do działania, które wyraża Twój entuzjazm związany z pracą i szacunek do odbiorcy.
Chętnie skorzystam z okazji, aby spotkać się na rozmowie kwalifikacyjnej i dowiedzieć się więcej na temat konkretnych wyzwań związanych z zarządzaniem zapasami w Państwa firmie. Wiem, że prowadzą Państwo bardzo sprawną działalność, ale zawsze można znaleźć obszary do usprawnienia.
Z poważaniem
Szymon Tasak