Jeśli będziesz trzymać się określonego formatu podczas pisania listu motywacyjnego na stanowisko kierownika sklepu, Twoja historia będzie spójna od początku do końca. Format listu motywacyjnego na stanowisko kierownika sklepu powinien zawierać następujące sekcje:
W liście motywacyjnym na stanowisko kierownika sklepu należy pokazać menedżerowi ds. zatrudnienia, jakim jesteś pracownikiem i czego można się po Tobie spodziewać podczas pełnienia codziennych obowiązków zawodowych. Powinieneś zademonstrować menedżerowi ds. zatrudnienia, jaką korzyść jako pracownik przyniesiesz firmie.
Szanowny Panie,
biorąc pod uwagę moje siedmioletnie doświadczenie w prowadzeniu sklepu narciarskiego w Zakopanem, po przeprowadzce do Katowic chętnie podejmę pracę na stanowisku kierownika ds. handlu detalicznego związanej z aktywnościami na świeżym powietrzu.
Choć sklep z artykułami turystycznymi i kempingowymi przyciąga klientów o podobnym profilu, dla mnie atrakcyjna jest przede wszystkim możliwość dotarcia do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców i sprzedaży szerszego asortymentu towarów. Mój sklep narciarski oferował sprzęt i odzież, co przekłada się na podobny zakres towarów w dziale kempingowym w Państwa sklepie. Mam doświadczenie w prowadzeniu sezonowych kampanii promocyjnych, ale prawdziwym wyzwaniem będzie przekonanie do produktu nieustannie zmieniającej się klienteli.
Posiadam doświadczenie w zarządzaniu stałym zespołem pracowników sklepu liczącym ponad 10 osób, a liczba ta – w sezonie – potrafiła wzrosnąć trzykrotnie. Pracowałem w sieci sklepów o strukturze podobnej do Państwa marki, więc jestem przyzwyczajony do współpracy z pracownikami centrali, a także do korzystania z dużej autonomii w kontakcie z dostawcami i dostawcami usług zewnętrznych.
Moje wykształcenie w dziedzinie zarządzania handlem nauczyło mnie, jak maksymalizować potencjał komercyjny sklepu, osiągając średni wzrost sprzedaży na poziomie 7% rok do roku.
Wskaźnik marży brutto sklepu w moim pierwszym roku wynosił 22%, ale dzięki ukierunkowanym promocjom i starannemu zarządzaniu zapasami, wzrósł on do 28% w chwili mojego odejścia. Nasze sprzedaże wysokomarżowe były najlepsze spośród 14 sklepów należących do sieci.
Jestem pasjonatem aktywności na świeżym powietrzu i wiem, że mogę przenieść swoją wiedzę na temat sportów zimowych na inne formy rekreacji na świeżym powietrzu. Byłbym wdzięczny za możliwość omówienia na rozmowie kwalifikacyjnej Państwa korzyści wynikających z zatrudnienia mnie u siebie.
Z poważaniem
Szymon Celiński
Nagłówek listu motywacyjnego znajduje się u góry strony. Zawiera wszystkie niezbędne informacje umożliwiające menedżerowi ds. zatrudnienia nawiązanie z Tobą kontaktu, w tym imię i nazwisko, adres e-mail i numer telefonu. Nagłówek listu motywacyjnego powinien być dobrze widoczny i wyróżniać się w liście motywacyjnym na stanowisko kierownika sklepu.
Cel nagłówka listu motywacyjnego: Dostarczenie menedżerowi ds. zatrudnienia danych kontaktowych nadawcy. Możesz skorzystać z naszych przykładów listów motywacyjnych w celu zainspirowania się nagłówkiem.
Jeśli posiadasz odpowiednie referencje na LinkedIn lub gdzieś indziej, możesz również dodać je do swojego nagłówka. Czasem menedżerowie zapraszają kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną, bazując wyłącznie na informacjach zawartych w liście motywacyjnym.
Mimo że w bezpośredniej rozmowie można zachowywać się stosunkowo nieformalnie, ważne jest, aby w liście motywacyjnym zachować odpowiedni stopień formalności, ale także być uprzejmym i profesjonalnym.
Zwrot grzecznościowy powinien być w miarę możliwości spersonalizowany, a list zaadresowany do konkretnej osoby. Odpowiednie formułki grzecznościowej to „Szanowny Panie”, „Szanowna Pani” albo „Szanowni Państwo”. Spersonalizowane zwrot pomoże zbudować relację, a dzięki przykładom listów motywacyjnych dostępnym u nas, możesz wybrać najbardziej odpowiedni dla Ciebie.
Cel zwrotu grzecznościowego w liście motywacyjnym: Zwrot grzecznościowy to pierwsze wprowadzenie; to sposób, w jaki okazujesz swój profesjonalizm i dobre maniery.
Szanowny Panie,
Wprowadzenie powinno być krótkie, ale treściwe i ma podsumowywać Twoje doświadczenie oraz zademonstrować to, co sprawia, że jesteś odpowiednią osobą na stanowisko, o które się ubiegasz.
Ponieważ jest to rola kierownicza, w której będziesz pracować samodzielnie, pracodawca musi widzieć, że posiadasz umiejętności kierownicze i że zatrudnienie Ciebie przyniesie firmie korzyść.
Zapoznaj się z kulturą firmy przed napisaniem tej sekcji i upewnij się, że jej ton odpowiada temu, czego pracodawca oczekuje od Twojego przywództwa. Skorzystaj z naszych przykładów listów motywacyjnych jako wzorca.
Cel wprowadzenia w liście motywacyjnym: Zademonstrowanie odpowiedniego doświadczenia i umiejętności przywódczych.
biorąc pod uwagę moje siedmioletnie doświadczenie w prowadzeniu sklepu narciarskiego w Zakopanem, po przeprowadzce do Katowic chętnie podejmę pracę na stanowisku kierownika ds. handlu detalicznego związanej z aktywnościami na świeżym powietrzu.
Środkowa sekcja stanowi trzon listu motywacyjnego na stanowisko kierownika sklepu i powinna odzwierciedlać Twoją umiejętność sprawienia, że klienci będą się czuć komfortowo podczas zakupów i wielokrotnie powrócą do sklepu. Ponieważ kierownik sklepu potrzebuje także silnych umiejętności interpersonalnych, ta sekcja powinna także pokazać rekruterowi, w jaki sposób motywujesz swój zespół. Koniecznie podaj odpowiednie przykłady. Nasze wzory listów motywacyjnych są po to, aby pomóc Ci napisać środkową sekcję listu motywacyjnego.
Cel środkowej sekcji listu motywacyjnego: Przedstaw przykłady tego, jak dbasz o komfort klientów i zespołu pracowników oraz jak tworzysz i utrzymujesz pozytywną atmosferę w sklepie.
Żadne dwie firmy nie są identyczne, więc dostosuj tę sekcję do konkretnego miejsca pracy. Poszukaj informacji o kulturze, wartościach i oczekiwaniach firmy i postaraj się odpowiednio do nich odnieść w swoim liście.
Choć sklep z artykułami turystycznymi i kempingowymi przyciąga klientów o podobnym profilu, dla mnie atrakcyjna jest przede wszystkim możliwość dotarcia do bardziej zróżnicowanej grupy odbiorców i sprzedaży szerszego asortymentu towarów. Mój sklep narciarski oferował sprzęt i odzież, co przekłada się na podobny zakres towarów w dziale kempingowym w Państwa sklepie. Mam doświadczenie w prowadzeniu sezonowych kampanii promocyjnych, ale prawdziwym wyzwaniem będzie przekonanie do produktu nieustannie zmieniającej się klienteli.
Posiadam doświadczenie w zarządzaniu stałym zespołem pracowników sklepu liczącym ponad 10 osób, a liczba ta – w sezonie – potrafiła wzrosnąć trzykrotnie. Pracowałem w sieci sklepów o strukturze podobnej do Państwa marki, więc jestem przyzwyczajony do współpracy z pracownikami centrali, a także do korzystania z dużej autonomii w kontakcie z dostawcami i dostawcami usług zewnętrznych.
Moje wykształcenie w dziedzinie zarządzania handlem nauczyło mnie, jak maksymalizować potencjał komercyjny sklepu, osiągając średni wzrost sprzedaży na poziomie 7% rok do roku.
Wskaźnik marży brutto sklepu w moim pierwszym roku wynosił 22%, ale dzięki ukierunkowanym promocjom i starannemu zarządzaniu zapasami, wzrósł on do 28% w chwili mojego odejścia. Nasze sprzedaże wysokomarżowe były najlepsze spośród 14 sklepów należących do sieci.
Podsumowanie i zakończenie w liście motywacyjnym na stanowisko kierownika sklepu powinno potwierdzić Twoje zainteresowanie oraz chęć udziału w rozmowie kwalifikacyjnej. Zakończenie powinno być proste i mieć pozytywny wydźwięk, wyrażać entuzjazm, aby podtrzymać zainteresowanie czytelnika.
Cel zakończenia listu motywacyjnego: Ponownie wyraź swoje zainteresowanie stanowiskiem oraz chęć udziału w rozmowie kwalifikacyjnej.
Jestem pasjonatem aktywności na świeżym powietrzu i wiem, że mogę przenieść swoją wiedzę na temat sportów zimowych na inne formy rekreacji na świeżym powietrzu. Byłbym wdzięczny za możliwość omówienia na rozmowie kwalifikacyjnej Państwa korzyści wynikających z zatrudnienia mnie u siebie.
Z poważaniem
Szymon Celiński