Nagłówek zawiera Twoje imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a często także adres pocztowy. Imię i nazwisko stanowią z reguły największy element na stronie, zwykle umieszcza się je u góry. Jest to wyrazem profesjonalnej pewności siebie i dzięki temu potencjalnym pracodawcom łatwiej Cię zapamiętać.
Nie myśl, że Twoje dane kontaktowe nie są istotne, gdy wysyłasz list motywacyjny e-mailem, bo wystarczy, ze odbiorca kliknie „Odpowiedz”. Twój e-mail może zostać wydrukowany lub przesłany do większego zespołu, a dane kontaktowe staną się wówczas trudne do znalezienia. Przecież nie chcesz utrudnić pracodawcy nawiązania z Tobą kontaktu!
Zwrot grzecznościowy otwierający Twój list powinien brzmieć „Szanowny Panie” lub „Szanowna Pani”. Zaadresuj list do konkretnej osoby, co pokaże, że listów nie wysyłałeś hurtowo, ale zwracasz się w swoim liście właśnie do niej.
Ponadto ludzie chętniej odpowiedzą na list adresowany do nich osobiście niż list adresowany do całej firmy lub działu w firmie. Jeśli osoba zatrudniająca nie jest wymieniona w ofercie pracy, czasami warto zadzwonić do firmy i zapytać o jej imię i nazwisko.
Jednym z najpowszechniejszych (i świadczących o lenistwie) sposobów rozpoczęcia listu motywacyjnego jest zdanie: „Piszę, aby wyrazić zainteresowanie…”. Ale „piszę” to zwrot, który powinien zostać usunięty ze wszystkich listów motywacyjnych – odbiorcy Twojego listu przecież wiedzą, że piszesz, więc powiedz im coś, czego jeszcze nie wiedzą.
w świecie, w którym zatrzymanie uwagi na dłużej jest na wagę złota, nagradzane grafiki i zapierające dech w piersiach wizualizacje są kluczem do tego, aby klienci na chwilę przystanęli i zwrócili uwagę na rzeczywisty przekaz. W moim dwunastoletnim doświadczeniu w pracy projektanta graficznego byłam świadkiem masowej przeprowadzki klientów do mediów społecznościowych oraz aplikacji, które generalnie mają to do siebie, że jeśli się nie spodobają, to jednym kliknięciem można je opuścić i przejść na stronę lub aplikacje konkurencji.
Przedstawiłeś się, przyciągnąłeś uwagę odbiorcy, a teraz przekazujesz mu treść, która powinna zawierać argumenty świadczące o tym, że jesteś doskonałym kandydatem na stanowisko, o które się ubiegasz.
Centralne dwa akapity listu powinny opisywać Twoje doświadczenie, umiejętności i wcześniejsze osiągnięcia w branży. Opis ten powinien być jak najbardziej szczegółowy i zawierać konkretne dane liczbowe na poparcie argumentów. Zastanów się, czy nie warto wykorzystać przy tym metody STAR (skrót od angielskich słów oznaczających sytuację, zadanie, akcję i rezultat). Opisz wyzwania, z którymi się zmierzyłeś w przeszłości, działania, jakie podjąłeś, aby im sprostać, oraz pozytywne wyniki, które osiągnąłeś.
Ze względu na to, że Państwa klienci branży konsumenckiej i hotelarskiej pragną ożywić swoje marki za pomocą fascynującego projektu wizualnego, potrzebują Państwo grafika, który umie przełożyć kreatywne koncepcje na rzeczywistość. Przez wiele lat pracowałam dla Państwa krajowych konkurentów, a po przeprowadzce do Katowic chciałabym wesprzeć Państwa klientów. Państwa firma jest jedyną liczącą się firmą reklamową w mieście.
Posiadam licencjat z projektowania graficznego i biegle posługuję się wszystkimi najważniejszymi programami przeznaczonymi do projektowania, tworzenia stron internetowych, makiet i programów multimedialnych. Praca nad ponad 120 projektami graficznymi rocznie pozwoliła mi dogłębnie zrozumieć, w jaki sposób przekazać informacje moim klientom. Wyławianie najlepszych pomysłów na wczesnym etapie procesu prowadzi do pewnego sukcesu na całej linii.
Mój projekt UX i GUI witryny hotelarskiej zdobył ogólnokrajową nagrodę reklamową;
To sekcja w liście, w której wzywasz odbiorcę do działania, sugerując, że nie powinien odkładać Twojego listu na bok, tylko natychmiast podjąć dalsze kroki.
Zapytaj na przykład, czy możesz zadzwonić do menedżera ds. rekrutacji w przyszłym tygodniu, dając mu do zrozumienia, że bierzesz na serio to, co robisz. Możesz też powiedzieć, że chętnie umówisz się na rozmowę kwalifikacyjną lub choćby to, że jesteś ciekaw reakcji odbiorcy.
Podczas rozmowy kwalifikacyjnej chętnie opowiem, w jaki sposób moje projekty graficzne w różnych mediach zmieniły losy moich byłych klientów. Jestem przekonany, że mogę zrobić to samo dla Państwa klientów.
Z poważaniem
Anita Harda