W większości przypadków najlepiej sprawdzi się najczęściej używany, bezpieczny chronologiczny układ życiorysu. Ze względu na to, że w sekcji Historia zatrudnienia klarownie i po kolei prezentuje najważniejsze kroki w Twojej karierze, będzie też z pewnością najbardziej odpowiedni w przypadku menedżera mediów społecznościowych.
Jeśli jednak stanowisko w mediach społecznościowych, o które się ubiegasz, jest radykalnym zwrotem w Twojej karierze, a Twoje doświadczenie zawodowe na pierwszy rzut oka z nim się nie łączy, powinieneś zastanowić się nad wyborem innego formatu CV.
Wykorzystaj sekcję Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych, by pokazać się rekruterom z „ludzkiej” strony. Podobnie jak sama lista słów kluczowych nie sprawdzi się jako post w mediach społecznościowych, Twoje Podsumowanie nie zadziała, jeśli rekruter, który będzie je czytał, niczego przy tym nie „poczuje”. Jeśli nie potrafisz tego osiągnąć w pierwszych słowach swojego CV, jak uda Ci się przekonać rekrutera do swojego talentu pisania treści medialnej, która wyróżni się na tle całej masy innych tekstów? Najlepsi menedżerowie mediów socjalnych nie obawiają się okazywać „ludzkiej twarzy” marek, które reprezentują. Pamiętaj, żeby postąpić podobnie w tej sekcji.
Innowacyjny i zmotywowany menedżer mediów społecznościowych z szerokim doświadczeniem w tworzeniu treści i zarządzaniem obecnością firm i marek w sieci. Trafnie identyfikujący trendy medialne oraz biegły w zarządzaniu kontami w mediach społecznościowych na wielu platformach przyciągającymi aktywną grupę obserwujących. Sprawnie tworzący kampanie medialne dla użytkowników przekładające się na zwiększony ruch internautów na witrynach internetowych firmy lub marki.
Sekcja dotycząca historii zatrudnienia w CV menedżera mediów społecznościowych powinna zawierać Twoje pomysły, projekty i wkład pracy. Informacje te wymagają odpowiedniego kontekstu – konkretnych wyników i liczb. Chociaż Twoja historia zatrudnienia może nie być w stu procentach odpowiednia do stanowiska, o które się ubiegasz, ważne jest, aby dopasować elementy doświadczenia zawodowego do wymagań konkretnej funkcji, na którą aplikujesz. Kiedy menedżerowie ds. zatrudnienia przeczytają o Twoich wcześniejszych projektach i wyzwaniach, z którymi się uporałeś u innego pracodawcy, będą przekonani, że nadajesz się również do pracy w ich firmie.
Menadżer mediów społecznościowych, Kompania Piwowarska, Poznań
październik 2016 – obecnie
Menadżer mediów społecznościowych, Grupa Media, Poznań
marzec 2014 – październik 2016
Ponieważ większość menedżerów mediów społecznościowych posiada tytuł licencjata, prawdopodobnie pojawi się on na górze sekcji Wykształcenie. Oprócz niego Twoja lista kolejnych kroków na drodze edukacji powinna odzwierciedlać umiejętność i chęć dalszego szkolenia i samokształcenia, które są w tym zawodzie nieodzowne. Choć wraz z rozwojem sektora pracy umiejętności i kwalifikacje związane z marketingiem na określonym stanowisku stają się coraz bardziej powszechne, to w nieustannie zmieniającym się świecie marketingu praktyka tego zawodu wymaga ciągłej nauki.
Prawdopodobnie nie będziesz mieć wystarczająco dużo miejsca, aby uwzględnić w CV wszystkie kursy, na które uczęszczałeś i które ukończyłeś. Ważne jest jednak, aby zademonstrować chęć dalszego samodoskonalenia i dzięki temu przekonać potencjalnego pracodawcę, że Twoje umiejętności i wiedza nie uległy stagnacji. Zamieść zatem w życiorysie listę certyfikatów, dyplomów i kursów dopasowanych do stanowiska, o które się ubiegasz. Takie szczegóły niezwykle się liczą.
Licencjat na kierunku Media społecznościowe w zarządzaniu, Wydział Zarządzania, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
wrzesień 2010 – czerwiec 2014
IV Liceum im. Komisji Edukacji Narodowej, Poznań
wrzesień 2006 – czerwiec 2010
Niezbędne jest dopasowanie CV menedżera mediów społecznościowych do każdego stanowiska, o które się ubiegasz, i pracodawcy, do którego kierujesz swoje podanie o pracę. W każdym przypadku zadbaj o to, by Twoje umiejętności odpowiadały wymaganiom funkcji (zawartym w ogłoszeniu o pracę). W mediach społecznościowych jesteś tak dobry, jak Twoja ostatnia kampania. Każda kampania społecznościowa jest inna i to samo dotyczy każdej funkcji w zarządzaniu mediami społecznościowymi.
Niektórzy postrzegają zarządzanie mediami społecznościowymi jako działanie czysto transakcyjne i praktyczne. Jednak najlepsi menedżerowie mediów społecznościowych potrafią łączyć swoje miękkie umiejętności — takie jak zdolność wywierania wpływu i kreatywność — z bardziej technicznymi wymaganiami stanowiska. Łatwo jest sporządzić listę umiejętności i zachowań, ale dopiero zilustrowanie ich odpowiednimi przykładami z życia wziętymi sprawi, że Twoje CV naprawdę się wyróżni spośród innych.
Jeśli szukasz idealnego narzędzia, by zaoszczędzić czas i zoptymalizować proces poszukiwania pracy, skorzystaj z kreatora CV naszej platformy CVeasy.pl i naszych profesjonalnie wykonanych i przetestowanych przez rekruterów wzorów życiorysów.