Pierwszym krokiem w pisaniu CV kierownik sklepu jest sprawdzenie odpowiedniego formatu CV. Twoje CV powinno zawierać następujące elementy:
Każda z tych sekcji ma jakiś cel, podobnie jak Twoje autoprezentacje sprzedażowe czy sesje szkoleniowe dla pracowników. Zwróć uwagę, że powiedzieliśmy „autoprezentacja”. Zdajesz sobie sprawę, że każdy klient jest inny, i odpowiednio do tego dostosowujesz swój ton i styl. To samo powinieneś zrobić w przypadku CV. Każdy sklep, do którego aplikujesz, zajmuje się innym towarem, ma inny styl pracy i inną klientelę. Jeśli chcesz zarządzać modnym sklepem z odzieżą dla nastolatków, Twoje CV powinno zabrzmieć świeżo, ale jeśli chcesz zostać zatrudniony w ekskluzywnym sklepie z biżuterią, powinieneś użyć bardziej powściągliwego tonu. Zawsze trzeba próbować wywrzeć na odbiorcy profesjonalne wrażenie.
Większość życiorysów jest pisana w odwrotnym porządku chronologicznym (dotyczy to także naszych przykładów CV). To dlatego, że rekruterzy są najbardziej zainteresowani informacją o tym, w którym momencie kariery znajdujesz się w tym momencie. Format ten daje Ci również możliwość podkreślenia zawodowych osiągnięć i zaprezentowania postępów w karierze. Sekcja dotycząca historii zatrudnienia na Twoim CV powinna zostać zapisana zgodnie z tym formatem, chyba że masz ważny powód, by z niego zrezygnować.
Kierownik sklepu w dużej mierze bazuje na relacjach z innymi, zarówno klientami jak i pracownikami, dlatego Podsumowanie umiejętności i celów zawodowych na CV kierownik sklepu powinno to odzwierciedlać. Jest to miejsce, gdzie w trzech–pięciu zdaniach możesz pokazać, jaką jesteś osobą, i zaprezentować swój charakter. Dlaczego? To najlepsza okazja, aby „sprzedać się” potencjalnemu pracodawcy jako błyskotliwy, a jednocześnie rozsądny pracownik z talentem do zwiększania sprzedaży i zatrzymywania najlepszych pracowników w sklepie.
Użyj jednego zdania, aby się przedstawić. W kolejnym jednym lub dwóch opisz swoje największe sukcesy i osiągnięcia, a w końcowych dwóch wymień swoje umiejętności oraz to, co wniesiesz do firmy.
Doświadczony i zorientowany na wyniki kierownik sklepu z trzyletnim doświadczeniem menedżerskim w handlu detalicznym. Zmotywowany profesjonalista z umiejętnością nadzorowaniu pracowników i wspierania optymalnej obsługi klienta. Buduje doskonałe relacje z pracownikami, biegły w organizacji zapasów i wizualną prezentacją towarów. Świetnie zorganizowany i przeszkolony w zakresie znajomości produktów i przepisów handlowych. Umiejący stworzyć środowisko sprzyjające wzrostowi sprzedaży i zadowoleniu klienta.
Od swojego pierwszego stanowiska w handlu detalicznym przeszedłeś długą drogę. Każde ze stanowisk przyniosło Ci nowe umiejętności lub dało Ci szansę na osiągnięcie sukcesu. Świetnie! Teraz możesz użyć odwrotnej kolejności chronologicznej, aby odpowiednio pokierować wizerunkiem swojej kariery, jaki zaprezentujesz menedżerowi ds. zatrudnienia.
Każdy punkt z listy rozbudowuje argumenty przemawiające za zatrudnieniem Ciebie na stanowisku, o które się ubiegasz, użyj zatem dynamicznych wyrażeń i odwołaj się do konkretnych liczb i danych, aby podeprzeć nimi swoją argumentację. Rozważ zastosowanie metody CAR: opisz wyzwanie (Co), powiedz, jakie działania podjąłeś (Akcja) i przedstaw ich wynik (Rezultat):
Przewidzenie trendu i zaopatrzenie sklepu w odpowiedni produkt, co zwiększyło sprzedaż o 20%.
Zwiększenie sprzedaży o 20%.
Starszy kierownik sklepu w Apple, Łódź
Kwiecień 2014 — Obecnie
Asystent kierownika w sklepie fabrycznym Bose, Łódź
Październik 2012 — Kwiecień 2014
Konsultant ds. sprzedaży w sklepie Mediarynek, Łódź
Styczeń 2008 — Luty 2012
Ta sekcja przyciągnie uwagę menedżerów ds. zatrudnienia do Twoich najważniejszych umiejętności. Jednocześnie na jej podstawie zorientują się, jakie kompetencje Ty uważasz za najbardziej istotne na danym stanowisku. Wpisz do niej zarówno umiejętności miękkie (cechy osobowości), jak i twarde (umiejętności techniczne/biznesowe). Sekcja ta jest doskonałym miejscem do zamieszczenia słów kluczowych z ogłoszenia o pracę, bo to zwiększy Twoje szanse na zajęcie wysokiej pozycji w ocenie przez ATS (program śledzenia kandydatów).
Czego szukają pracodawcy?
Doskonałe umiejętności komunikacyjne, znajomość budżetowania, planowania i produktu to niezbędne umiejętności kierownik sklepu, ale co wyróżni Cię spośród innych kandydatów? Oto angielskojęzyczna lista stworzona przez HubWorks, która podpowiada, jakich cech i kompetencji pracodawcy szukają u kierownika sprzedaży detalicznej. Kierownik sprzedaży:
Kierownicy sklepów często awansują z niższego stanowiska na coraz wyższe, i zawodu uczą się przede wszystkim w praktyce. Niektóre sklepy i firmy mogą jednak wymagać formalnego wykształcenia w dziedzinie biznesu. Sekcja Wykształcenie w CV to prosta lista, na której zamieścisz informacje dotyczące wykształcenia, certyfikatów i wyróżnień, jakie otrzymałeś za swoją pracę. Jeśli posiadasz wykształcenie wyższe niż licencjat, możesz pominąć w tej sekcji informacje o szkole średniej.
licencjat, Informatyka , Politechnika Łódzka
Wrzesień 2003 — Czerwiec 2007